۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۸۲۴۱۳
آیت‌الله قرهی:

پذیرش طلاب در حوزه انقلابی بر مبنای تحقق حکومت مهدوی باشد

آیت‌الله قرهی گفت: پذیرش طلاب در حوزه‌ای انقلابی باید بر مبنای توجه به اهداف نظام و تحقق حکومت مهدوی باشد.
آیت الله قرهی

آیت الله روح الله قرهی، تولیت مدرسه امام مهدی(عج) درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ضرورت نظامندسازی جذب طلاب در آستانه ثبت‌نام داوطلبان حوزه علمیه، گفت: از موضوعاتی که باید برای ورود به حوزه علمیه در نظر گرفته شود آشنایی مقدماتی نسبت جایگاه آن در جامعه اسلامی است.

وی افزود: جوانان عزیزی که می‌خواهند در حوزه ثبت نام کنند باید اینجا را جایگاه سربازی امام زمان(عج) بشناسند و آن را به عنوان مقصدی برای رسیدن به پست، مقام یا مدرک محسوب نکنند.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید قانونمندی خاصی را برای پذیرش طلاب داشته باشند، عنوان کرد: قوانین عامل نظم است، اما نباید چنان دست‌وپاگیر شود که طلاب را از پویایی خارج کرده و به دانشگاهی ترمیک تبدیل کند که صرفا دنبال پاس کردن واحدهای خود باشند.

آیت‌الله قرهی افزود: باید در حوزه‌های علمیه طلاب متخلق به اخلاق اسلامی پرورش داده شوند، یعنی پیش از تعلیم شخص متخلق به اخلاق الهی باشد، این مسأله برای حوزه‌های علمیه در اولویت نخست قرار دارد، چرا که حوزه علمیه جایگاه سربازی امام زمان(ع) است.

طلاب باید متخلق به اخلاق الهی باشند

 وی بیان داشت: متخلق به اخلاق الهی بودن برای طلاب حوزه علمیه امری ضروری است چرا که جایگاه حوزه با مراکز پژوهشی و علمی در سرتاسر کشور تفاوت دارد، در اینجا باید هدایت جامعه بشری شکل گیرد به ویژه امروز که نگاه دنیا به انقلاب اسلامی ایران است.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) اظهار داشت: مسأله دیگر که بسیار مهم و مورد تأکید امام مسلمین حضرت آیت الله  خامنه‌ای قرار دارد حوزه انقلابی مورد نیاز جامعه امروز است چرا که سربازان امام زمان(عج) باید انقلابیون مخلص باشند که اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در نظر گرفته باشند.

آیت‌الله قرهی درباره اینکه آیا حوزه های علمیه بسترهای لازم برای انقلابی‌گری را آماده سازی کردند یا نه، بیان داشت: اقدامات خوبی صورت گرفته اما آنگونه که شایسته و بایسته است کار نشده چرا که برخی از قوانین حوزه علمیه دست و پا گیر هستند.

وی با اشاره به شاخصه‌های حوزه علمیه انقلابی، عنوان کرد: یک حوزه انقلابی دارای شاخصه‌های بسیار مهم در تربیت طلاب است که مهمترین آنها اخلاق‌مداری، بردباری، اهل تحقیق و پژوهش و پاسخگویی به نیازهای روز مردم است ما بدون این موارد حوزه انقلابی نداریم.

حوزه انقلابی به اهداف نظام در تحقق حکومت مهدوی توجه دارد

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) ادامه داد: افزون بر این حوزه‌ای انقلابی است که به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه دارد چرا که این انقلاب برپا شده که مقدمه‌ای برای سرکار آمدن نظام مهدوی و زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشد.

آیت‌الله قرهی ابراز کرد: در حوزه علمیه انقلابی باید سربازان امام زمان(عج) با روحیه‌ انقلابی‌گری پرورش یافته و نه تنها خود نسبت به اهداف نظام آگاهی داشته باشند بلکه این موضوع را برای مردم تبین کنند.

وی با بیان اینکه از دیگر شاخصه‌های حوزه انقلابی زی طلبگی آنها است که نباید دنبال پست و مقام باشند، اظهار داشت: اگر مبلغان دین از زی طلبگی خارج شده و به دنیاطلبی روی آورند دچار اشتباه و خطا خواهند شد، کما اینکه همواره بسیاری از خطاهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از دنیادوستی است، در حالی که طلاب باید ساده‌زیست، صبور و بردبار باشند./807/301/ب2

ارسال نظرات