۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۸۲۴۱۸
مدیر حوزه علمیه امام حسین مریانج:

کادرسازی انقلابی نیازمند شناخت مؤلفه های آن است

مدیر حوزه علمیه امام حسین مریانج گفت: شناخت کافی مؤلفه های کادرسازی انقلابی در حوزه و فراگیری کاربرد شیوه های آن برای رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری است.

حجت الاسلام منصوری _ مریانج

حجت الاسلام آیت الله منصوری، مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه از داوطلبان و لزوم نظام‌مند سازی جذب طلاب، گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که از علمای بارز و مطرح و برخاسته از حوزه هستند، متحول شدن حوزه برای ادامه فعالیت حوزه و اثربخشی مطلوب آن، ضروری به نظر می رسد.

وی ابراز داشت: حوزه علمیه دیگر با زمان قدیم و مقتضیات آن مواجه نیست و اگر بخواهد در زمان حال وظیفه ذاتی و اصلی خود را به طور مطلوب و تأثیرگذار انجام دهد نیازمند تحول است و ابتدا باید جایگاه خودش را به شایستگی درک کند.

مدیر مدرسه قرآنی امام حسین(ع) مریانج افزود: در زمان حاضر، مخاطبان حوزه و گستره برد و ابزار فعالیت های آن تغییر کرده است و در مقابل ابزار ضد دینی نیز تغییر کرده است و حوزه باید این را درک کند و تحولات متناسب با نیاز روز و تغییر در نوع و الگوی پذیرش داوطلبان را ایجاد کند.

وی ادامه داد: در جذب طلاب اگر حوزه بداند چه افرادی را می خواهد جذب کند نوع و روش جذب نیز متناسب با آن تغییر خواهد کرد، ما باید قبل از جذب، نیاز حوزه و ورودی ها را بسنجیم و باید بدانیم که امروزه نکات بسیار ریزتر و ظریف تری وجود دارد که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به ضرورت توجه به استعدادیابی در حوزه های علمیه، گفت: باید گفت طی این چند سال که از نزدیک شاهد هستیم در زمینه استعدادیابی در حوزه ها تلاش های قابل تقدیری انجام شده است، اما واقعیت این است که این تلاش ها کافی نیست.

وی ابراز داشت: اگر در زمینه استعدادیابی در حوزه به نتیجه کار نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که هنوز راه درازی در پیش است و این اقدامات و فعالیت ها کفاف این ضرورت را نمی دهد، هر چند در تئوری زیاد از آن صحبت شده است اما در عمل اتفاق کافی نیفتاده است.

مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) مریانج تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که حتی اگر استعدادها را نیز شناخته ایم، آیا امکانات و فضای مورد نیاز نیز فراهم شده است و پیش بینی های لازم انجام و زمینه و بستر مناسب ایجاد شده است؟

وی با بیان اینکه کادرسازی انقلابی در حوزه ها نیازمند شناخت این موضوع و فراگیری شیوه های آن است، گفت: بحث انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه ها، یکی از مباحث تازه و نویی است که با درایت و تیزبینی رهبر معظم انقلاب این گفتمان مطرح شده است و باید گفت که هنوز حتی برای خیلی از خواص حوزه نیز این بحث و مؤلفه های آن شناخته شده نیست.

وی در پایان اظهار داشت: باید آموزش هایی برای مدیران و مسؤولان حوزه ها در نظر گرفته شود و با آگاهی درباره اجرایی شدن این موضوع تصمیم گیری شود و باید توجه کنیم که تا با شناخت کافی، کاربرد شیوه ها را فرا نگیریم، در عمل کاری انجام نخواهد شد./979/302/ب2

ارسال نظرات