۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۸۲۴۷۴
امام جمعه جزیره قشم مطرح کرد؛

عالمان دینی در هرمزگان ارتباط تنگاتنگ و خوبی با همدیگر دارند

امام جمعه جزیره قشم با بیان اینکه علمای شیعه و اهل سنت به اهمیت وحدت در راستای پیشرفت امت اسلامی واقف بوده و با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند، گفت: وحدت میان علمای شیعه و سنی یک مسأله حل شده در منطقه است.
حجت الاسلام جوکار امام جمعه قشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قشم در دیدار جمعی از ائمه جمعه اهل سنت جزیره قشم با آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از استان های قومی و مذهبی در کشور بوده و در این استان اقوام و مذاهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر در نهایت آرامش و امنیت زندگی می کنند، گفت: اختلافات جزئی میان مردم نتوانسته زمینه ساز تفرقه میان آنها شده و این موضوع به دلیل هوشیاری نیروهای خدوم و دلسوز سپاه پاسداران و وحدت علمای دینی منطقه قشم است.

وی افزود: در استان هرمزگان حوزه های علمیه در دو بخش اهل سنت و شیعیان فعال بوده و نسبت به گذشته گسترش بسیار خوبی پیدا کرده است و خوشبختانه در این منطقه میان مردم اختلافات مذهبی وجود ندارد و  امامان جماعت شیعیان و اهل سنت در مساجد حضور پر رنگی دارند و با یکدیگر متحد بوده و ارتباطات تنگاتنگی دارند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: وحدت جمعیت جزیره قشم، به برکت هدایتگری و روشنگری عالمان دینی بوده است و شیعیان این جزیره تماما مقلد مقام معظم رهبری  بوده و اهل سنت این منطقه نیز از رهبر معظم انقلاب تبعیت و پیروی محض دارند و باید دقت کرد که وحدت در این منطقه میان مردم و علما یک مسأله حل شده است.

حجت الاسلام جوکار ادامه داد: عالمان دینی در استان هرمزگان ارتباط تنگاتنگ و خوبی با همدیگر دارند و همین مساله زمینه افزایش وحدت را در این استان فراهم کرده است.

وی افزود: تا زمانی که مردم با وحدت در مقابل توطئه های دشمن هوشیار باشند، دشمنان انقلاب و اسلام نخواهند توانست آسیبی به ارکان نظام وارد کنند.

امام جمعه جزیره چشم با بیان اینکه رمز اعتلای امت اسلامی وحدت است، ادامه داد: اگر وحدت به معنای واقعی کلمه بر امت اسلامی حاکم شود نه تنها زمینه پیشرفت فراهم شده بلکه جایی بر سلطه گری مستکبران در منطقه باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام جوکار یادآورشد: تقویت وحدت از رسالت های علمای دینی در میان مردم است و تا زمانی که علمای دینی دعوتگر مردم به وحدت باشند هیچکس نخواهد توانست میان مردم نفاق و دو دستگی ایجاد کند./837/ 202/ص

ارسال نظرات