۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۸۲۵۱۸
حجت‌الاسلام حشمتی تاکید کرد؛

ادغام اتحادیه‌های قرآنی با تعامل اجرایی می‌شود

رییس هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآنی کشور اظهار کرد: اگر تعامل این ۲ اتحادیه قرآنی بیش از پیش افزایش یابد به زودی شاهد تشکیل یک تشکّل واحد خواهیم بود و پس از آن ما برخی از فعالیت‌های اجرایی را بر عهده این تشکل می‌سپاریم.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حشمتی رئیس هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآنی کشور در همایش تبیین شاخص‌های ارزیابی و احراز صلاحیت متقاضیان تاسیس موسسات قرآن و عترت، کمیته مصاحبه را مهمترین فعالیت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآنی خواند و اظهارداشت: هم‌اکنون مراحل تشکیل پرونده مؤسسات فرهنگی قرآنی به صورت الکترونیک انجام می‌شود اما ملاک رأی هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی و قرآنی وابسته به نظر کمیته مصاحبه است.

رئیس هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآنی کشور  دانش کافی مدیران موسسه را در پویایی مجموعه موثر دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته دولت و سازمان تبلیغات اعتباراتی برای مؤسسات قرآنی و تأسیس آن در نظر می‌گرفتند اما اکنون باید هیأت مؤسس و مدیران مؤسسات بدون تکیه به بودجه دولت برنامه‌ریزی و فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته مصاحبه باید توانمندی‌های اشخاص را ارزیابی و برای ستاد تبیین کند، افزود: معمولاً رده‌های مؤسسات طبقه‌بندی می‌شوند و سوابق پرونده‌ها نیز با توجه به آنچه کمیته مصاحبه ارائه داده تبیین و احصا می‌شود؛ بر همین اساس باید کمیته مصاحبه با دقت به بررسی توانمندی‌های هیأت مؤسس و مدیر مؤسسات قرآنی بپردازد.

وی افزود: 2 مجموعه اصلی یعنی سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد اصلی‌ترین حامی مؤسسات قرآنی به شمار می‌روند که هیأت رسیدگی به امور مؤسسات با 9 عضو با برنامه‌ریزی به فکر حمایت و پشتیبانی مؤسسات قرآنی است.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به سازوکار موجود در ادغام اتحادیه‌های قرآنی، افزود: اگر تعامل این 2 اتحادیه بیش از پیش افزایش یابد به زودی شاهد تشکیل یک تشکل خواهیم بود و پس از آن ما برخی از فعالیت‌های اجرایی را بر عهده این تشکل می‌سپاریم.

وی درباره بررسی نظام جغرافیایی مؤسسات نیز گفت: هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای اهل سنت تعداد مؤسسات قرآنی بسیار کم است بر همین اساس ما سال آینده در نظر داریم از برخی از شهرها دعوت کنیم تا به تشکیل مؤسسات قرآنی اهتمام ورزند./1325//102/خ

ارسال نظرات