۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۸۲۵۲۴
امام جمعه قزوین:

ربا هیچ‌گاه مال و ثروت را زیاد نمی‌کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: قرآن کریم تأکید کرده است که ربا هیچ‌گاه مال شما را اضافه نمی‌کند، بلکه آفتی است که برکت مال شما را از میان می‌برد و آن مال باعث وبال انسان‌ خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه استان قزوین در دیدار اعضای بسیج اصناف و بازاریان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان قزوین برگزار شد، گفت: بازاریان ما از گذشته در حوزه دینی و فقهی دغدغه‌مند بوده‌اند و این مهم در رونق کسب و کار آن‌ها بسیار مؤثر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به سوابق مبارزاتی بازاریان و حمایت آن‌ها از انقلاب اسلامی، ابراز کرد: بازاریان در حمایت از آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی نقش مؤثری را ایفا کردند و در میدان مبارزه علیه رژیم شاه حضور جدی و فعالی داشتند.

خطیب جمعه استان بیان کرد: بازاریان و کسبه همواره در جلسات بزرگان و علمای دین حضور فعالی داشتند تا با اصول فقهی کسب و کار آشنایی بیشتری پیدا کنند چرا که معتقد بودند رعایت کامل اصول دینی و فقهی، برکت را در زندگی آن‌ها افزایش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: در نگاه دینی اعتقاد این است که همه رزق‌ها نزد خداوند است و اگر انسان‌ها رسالت اصلی خود که همان عبادت است را به درستی انجام دهند، رزق الهی شامل حالشان می‌شود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: نگاه یک بازاریِ مسلمان به رزق، روزی، معیشت و اقتصاد با نگاه غیر مؤمن و غیر مسلمان تفاوت اساسی دارد و مؤمن هیچ‌گاه نمی‌تواند فعالیت‌های خود را بر اساس نظام ربوی برنامه ریزی کند.

وی اضافه کرد: مؤمن معتقد است که نظام ربوی به هیچ عنوان مورد تأیید خداوند نیست و جامعه را به نابودی می‌کشاند اما آن چیزی که مورد تأیید خداوند است و برکت می‌آورد، زکات، خمس و انفاقات مستحبی است.

کارشناس حوزوی ادامه داد: خداوند ‌می‌فرمایند که اگر انسان‌ها اعتقاد به قرض‌الحسنه داشته باشند و به آن عمل نمایند، یقیناً مالشان چند برابر می‌شود.

وی عنوان کرد: از مهم ترین رسالت‌های مهمی که بسیج اصناف باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کند، توسعه نگاه‌های دینی، فقهی و انقلابی در بین نسل جدید است تا همه به اصولِ کارِ تجارت و کسب و کار دینی ملتزم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: قرآن کریم تأکید کرده است که ربا هیچ‌گاه مال شما را اضافه نمی‌کند، بلکه آفتی است که برکت مال شما را از میان می‌برد و آن مال باعث وبال انسان‌ خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت این‌که علمای دینی مخالف ربوی بودن نظام بانکی هستند، گفت: ربا نقش مخربی در سلامت اقتصادی جامعه دارد و جامعه را به انحراف خواهد کشید و باید نظام بانکی ما اصلاح شود./853/101/ب1

ارسال نظرات