۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۸۲۵۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی زمینه مناسب برای فعالیت بانوان را ایجاد کرده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در همه عرصه‌های فرهنگی، علمی و هنری را فراهم کرده است و بانوان جامعه باید با استفاده از موقعیت کنونی در همه زمنیه‌ها حضور فعالی داشته و برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند.
زنان انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ولی‌الله صادقی استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهید مطهری و امام خمینی(ره) عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی در افراد تأکید فرموده‌اند اما باید بدانیم که طبق قانون اساسی ایشان سیاستهای کلی نظام را ابلاغ می‌کنند و در این بخش هم که به حوزه فرهنگ مربوط است مسؤولان و فعالان فرهنگی باید روشهای ترویج روحیه انقلابی در جامعه را تشریح و راهکارهای اجرایی برای آن اعلام کنند.

وی اظهار کرد: ایستادگی در برابر استکبار جهانی، دفاع از مردم فلسطین، مبارزه همه جانبه با اسراییل و زیاده خواهی های امریکا و تلاش در جهت اجرای احکام اسلامی با هدف ایجاد زمینه مناسب برای ظهور امام زمان(عج) مهمترین آرمانهای انقلاب اسلامی بوده‌اند که در شعارهای مردم در زمان انقلاب هم مطرح شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان به لبخندهای رهبران غربی دلخوش هستند اما خود این مسؤولان هم مشاهده می‌کنند که همان افرادی که به لبخند و میهمانی آنها دلخوش بوده‌اند به محض خروج از کشور در سازمان ملل بر علیه ایران بیانیه می‌دهند؛ مسؤولان کشور باید بدانند که دشمن در هر شرایطی دشمن است و نباید به آنها اعتماد کنند.

حجت الاسلام صادقی گفت: رفتار مسؤولان کشور برای دانش آموزان و فرزندان این کشور الگو است، آنها باید استکبار ستیزی را به همه فرزندان بیاموزند و به آنها ثابت کنند که در هر شرایطی باید به آرمان های انقلاب که یکی از مهمترین آنها استکبار ستیزی است پایبند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: انقلاب اسلامی کرامت حقیقی بانوان جامعه را احیا و به آنها فرصت لازم برای حضور در همه عرصه‌های اجتماعی را داد، قبل از انقلاب زنان جامعه ابزاری در دست کسانی بودند که برای غارت و چپاول اموال کشور دست نشانده بیگانگان بودند، در آن زمان بانوان فرهیخته و با ایمان در منازل خود ماندند و از خانه خارج نشدند اما امروزه این شرایط تغییر کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بی حجابی نخستین و مهمترین اقدامی بود که غرب بر علیه جامعه ایرانی انجام داد، آنها با حمایت از رضاخان که فردی دست نشانده بود تلاش کردند تا بی بند و باری را در جامعه رواج دهند اما از همان زمان با مخالفت علما و مردم مؤمن ایران مواجه شدند؛ دانش آموزان باید تاریخ را مطالعه کنند و بدانند که مردم ایران برای رفاه و امور مادی انقلاب نکردند، آنان برای دفاع از دین و احکام اسلام بر علیه حکومتی فاسد که هدفی جز براندازی اسلام نداشت، قیام کردند.

حجت الاسلام صادقی تأکید کرد: اگر تاریخ را مطالعه نکنیم و از آن عبرت نگیریم محکوم به تکرار آن خواهیم شد، امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی و اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال بزرگنمایی مشکلات موجود است در حالی که اینگونه مشکلات در همه کشورهای دنیا وجود دارد اما آنها می‌خواهند از موقعیت پیش آمده استفاده کنند تا به اهداف خود برسند.

وی اضافه کرد: کشور آمریکا امروز با تعداد زیادی بیکار و بی‌خانمان مواجه است و آمار قتل و خودکشی در این کشور رو به افزایش است، تا جایی که رییس جمهور این کشور که با وعده اصلاح همین امور بر سر کار آمده است نیز متوجه شده که نمی‌تواند برای رفع مشکلات موجود کاری انجام دهد، بنابراین ما باید قدر انقلاب و نظام اسلامی خودمان را بدانیم و تلاش کنیم در برابر تهدیدات دشمن ایستادگی کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: دانش آموزان کشور باید بیش از هر قشر دیگری در جامعه سخنان رهبر معظم انقلاب را مطالعه کنند تا با مهمترین اهداف و سیاست های انقلاب در عرصه‌های داخلی و خارجی آشنا شوند، ایشان در هر مرحله از سخنرانی های خود بخشی از اعتقاداتی که یک فرد انقلابی باید به آن پایبند باشد را مطرح می‌فرمایند و از این نظر مطالعه بیانات ایشان الزامی است./868/202/ب1

ارسال نظرات