۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۸۲۵۹۸
استاد حوزه علمیه:

آزادی فلسطین در گرو مقاومت است/ سیاست لبخند دشمن را جسورتر می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان این که آزادی فلسطین و سرزمینهای اشغالی در گرو مقاومت در برابر استکبار جهانی به ویژه اسرائیل است، گفت: باید بدانیم که سیاست لبخند دشمن را جسورتر و در رسیدن به اهدافش امیدوارتر می‌کند.
قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جاوری امشب در مراسم سخنرانی که به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) عالم انسانی را از جهل و نادانی نجات دادند با تبلیغ آیین اسلام راه تازه‌ای را در برابر انسانها گشودند که نتیجه آن آزادی و سعادت دینا و آخرت است، اما پس از وفات ایشان اسلام دست خوش تحولاتی شد که در نهایت به خانه نشینی حضرت علی(ع) به مدت بیست و پنج سال منجر شد.

وی اظهار کرد: نویسندگان زیادی درباره تاریخ اسلام نظرات و تحلیلهای گوناگونی ارائه کرده‌اند اما مهمترین مسأله در این واقعه آن بود که منافقان با رحلت پیامبر اسلام(ص) عرصه را برای فعالیت خود مساعد دیدند و اهداف خود را دنبال کردند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: یکی از مهمترین علومی که جای خالی آن در بین علوم اسلامی احساس می‌شود، شخصیت شناسی چهره‌ها اسلامی است، هرچند تاکنون در کتابهای تاریخی درباره این افراد سخنانی گفته شده اما لازم است چهره‌های اسلامی و افرادی که در تاریخ اسلام نقش مؤثری داشته‌اند به طور دقیق بررسی شوند، البته این اقدام با آنچه در علوم رجال انجام شده متفاوت است زیرا در این روش با استفاده از روشهای روانشناختی باید افراد مورد بررسی و نتیجه کارهای آنها هم تحلیل شوند.

حجت الاسلام جاوری ادامه داد: یکی دیگر از علومی که باید به صورت تخصصی در بین علوم اسلامی ایجاد شود، جریان شناسی اسلامی است تا در آن جریانهای مختلفی که در طول تاریخ اسلامی ایجاد شدند و ثمره کار آنها بررسی شود، تلفیق بین جریان شناسی اسلامی و شخصیت شناسی اسلامی باعث می‌شود تا حقایق بسیاری از تاریخ اسلامی آشکار و افراد و جریانهای مختلف بهتر شناخته شوند.

وی گفت: یکی از جریانهای اسلامی که در طول تاریخ اسلام ضربات زیادی به این دین مقدس وارد کرد منافقان بودند، این افراد کسانی بودند که با تمام وجود و ظاهراً در زمان رسول‌الله(ص) ایمان آوردند اما بعد از رحلت ایشان اقداماتی انجام دادند و در جریانهایی وارد شدند که مسیر تاریخ اسلام را تغییر داد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: نفاق در تاریخ اسلام دوگونه است، افرادی مثل عبدالله بین ابی منافقانی هستند که نقاب به چهره ندارند و علناً کارهایی می‌کنند که بر ضد اسلام است اما برخی افراد هم بودند که به اصطلاح ظاهرالصلاح رفتار می‌کردند اما نهایتاً در جریانهای حساسی مثل کربلا چهره واقعی خود را نشان دادند؛ حضرت زهرا(س) خطبه‌هایی خواندند و مطالبی را بیان فرمودند که چهره منافقانی که پنهانی عمل می‌کردند را رسوا کردند.

حجت الاسلام جاوری تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با خطبه‌ها و حتی احادیث خود بارها مهمترین باورهای دینی را برای مردم مطرح و یادآوری کردند، ایشان به وضوح صف دینداران واقعی و منافقان را جدا کردند، جریان تاریخ اسلام هم سخنان ایشان را تأیید کرد و در نهایت افرادی مثل ابوذر به جرم پیروی از اصول اسلام ناب محمدی(ص) تبعید شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: متأسفانه دشمنانی که امروز از اسلام و انقلاب ضربه خورده‌اند با لباس نفاق وارد عمل شده‌اند اما در این زمان هم رهبر معظم انقلاب همانند حضرت زهرا(س) با بیانات خود اهداف آنان را تبیین کردند، طرح عنوان «نفوذ» که بار از سوی ایشان در سخنرانیهای مختلف مطرح شد، نشان دهنده تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از طریق منافقان است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دشمن امروز در لباس افراد انقلابی می‌خواهد به انقلاب و اسلام ضربه بزند و با نقوذ در بدنه جامعه اهداف خود را دنبال کند، اما آنچه در اینجا مهم است اینکه ما نباید همانند مردم زمان حضرت زهرا(س) چشم خود را بر روی حقایق ببندیم، ما باید از حق و حقیقت و منادی آن که رهبر معظم انقلاب هستند دفاع کنیم.

حجت الاسلام جاوری گفت: ما وظیفه داریم در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و شعارهایی که در این زمینه مطرح شد تلاش کنیم، رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بر ضرورت استفاده از همه امکانات موجود برای آزادی فلسطین تأکید فرمودند.

وی اضافه کرد: آزادی فلسطین و سرزمینهای اشغالی در گرو مقاومت در برابر استکبار جهانی به ویژه اسراییل است، تجربه انقلاب اسلامی نشان داد که ایستادگی در برابر سران کفر منجر به پیروزی می‌شود، ما باید بدانیم که سیاست لبخند دشمن را جسورتر و در رسیدن به اهدافش امیدوارتر می‌کند./202/868/ب1

ارسال نظرات