۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۶۰۸
حجت الاسلام مومنی:

نماز آسیب‌های فردی و اجتماعی را کاهش می‌دهد

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه نماز آسیب‌های فردی و اجتماعی را کاهش می‌دهد، گفت: نماز دژمحکمی در برابر خطورات شیطانی است.
مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، سه‌شنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، گفت: کلام ائمه معصومین(ع) برای مسلمانان راه‌گشا و عمل به آن سبب سعادت دنیا و آخرت انسان می‌شود.

وی افزود: کسانی که طالب سیر و سلوک در دنیا و آخرت هستند نخست باید به بیانات نورانی قرآن کریم دقت داشته باشند و در عین حال از روایات ائمه معصومین(ع) نیز غفلت نکنند.

حجت الاسلام  مومنی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: تمسک به قرآن و عترت انسان را از ضلالت و گمراهی نجات می‌دهد؛ ائمه معصومین(ع) کاملترین انسان‌ها هستند که هیچ ضلالتی در وجود مقدسشان راه ندارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سیره عملی حضرت زهرا(س)، گفت: سبک زندگی حضرت زهرا(س) از زوایای مختلف برای همه بشر سراسر درس و پند است.

خطیب مشهور عامل استرس و نگرانی موجود در جوامع بشری را در فاصله گرفتن انسان‌ها از خداوند متعال دانست و عنوان کرد: ارتباط با خداوند آسیب‌های فردی و اجتماعی را کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام  مومنی با بیان اینکه شکر منعم بر مخلوق واجب است، بیان داشت: خداوند نعمات فراوانی به انسان عطا فرموده پس عقل انسان حکم می‌کند که انسان از نعمت دهنده شکر کند و نماز یکی از اموری است که با انجام آن شکر الهی محقق می‌شود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: نماز آثار و برکات دنیوی و اخروی فراوانی برای نمازگزار به دنبال دارد، نماز انسان را در برابر حضرت حق خاشع و در فقدان این فریضه مهم انسان دچار اضطراب و نگرانی می‌شود.

خطیب مشهور با تاکید بر اینکه نماز انسان را در مقابل حملات شیاطین درونی و بیرونی حفظ می‌کند، گفت: نماز، انسان را از آسیب‌هایی که در محیط غفلت او را تهدید می‌کند ایمن نگاه می‌دارد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه به اهمیت نماز اشاره می‌کنند، تصریح کرد: انسان نباید هیچ امری را از نماز مقدم بداند امام محمد باقر(ع) به نقل از رسول خدا(ص) می‌فرمایند: از من نیست کسی که نسبت به نماز کوتاهی کند.

حجت الاسلام مومنی اظهار داشت: در مواجهه با معصیت و گناه هیچ امری جز نماز نمی‌تواند انسان را حفظ کند، امام زمان(عج) می‌فرمایند: هیچ عملی مانند نماز بینی شیطان را به زمین نمی‌زند؛ نماز دژمحکمی در برابر خطورات شیطانی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه اعمال انسان در پرتو نماز مورد قبول درگاه احدیت واقع می‌شود، گفت: انسان باید از سبک شمردن نماز اجتناب کند زیرا نماز انسان را سعادتمند می‌کند./202/813/ب1

ارسال نظرات