۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۸۲۶۰۹
عضو شورای معنویت حوزه علمیه تبیین کرد؛

چرایی تلاش غرب برای اسطوره سازی

حجت الاسلام مظاهری سیف نظریه بیگ بنگ و تئوری تکامل را اسطوره سازی غرب برای پر کردن خلأ ناشی از دین زدایی از جامعه دانست.
مظاهری سیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، عضو هیأت مؤسس بهداشت معنوی، عصر امروز در نشست هم اندیشی عرفان های کاذب که در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: عرفان های نوظهور به دنبال تعریف جهان منهای دین هستند.

وی با اشاره به رویکرد ضددینی عرفان های نوظهور به مشکلات کنار گذاشتن دین اشاره و خاطرنشان کرد: آنها به دنبال ارائه یک نوع جهان بینی هستند که بتوانند انسان ها را متقاعد کنند که بدون دین هم می شود معنویت داشت و از این طریق به پرسش های بنیادین معنویت خواهی انسان پاسخ دهند.

حجت الاسلام مظاهری سیف تصریح کرد: دنیای غرب برای پر کردن خلأ ناشی از کنارگذاشتن دین به فلسفه سازی رو آورده است و با شواهد علمی به دنبال تأیید این فلسفه ها است و با این که شعارشان کنار گذاشتن اسطوره ها است ولی خود به اسطوره سازی دچار شده اند.

وی با بیان این که غرب خود را نیازمند اسطوره سازی می داند و گفت: در همین جهت نظریات مختلفی مانند نظریه بیگ بنگ که معلوم نیست از کجا شروع شده است و نقض آن هم به اثبات رسیده است پدیدار شد و در همین راستا با تئوری تکامل هم مواجه می شویم.

رییس مؤسسه بهداشت معنوی ابراز داشت: اساطیری که غربی ها بدون هیچ زیر بنای علمی ساخته اند امروزه هم زیربنای علم شده اند و هم زیربنای معنویت و یک معنویت هم سنخ و سازگار با فضای تمدن غرب ارائه می دهند./843/پ202/س

ارسال نظرات