۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۸۲۶۵۸
امام جمعه اهل سنت سراوان:

حفظ اقتدار و اصول جهان اسلام نیازمند وحدت است

مولوی ساداتی با اشاره به اینکه همه افراد باید در عمل و دیپلماسی بیشتر با حفظ و اقتدار و اصول خود به وحدت توجه کنند، گفت: باید تلاش خود را برای نزدیکی بیشتر بین مردم و مسلمانان به کار برد و از اموری که سبب تفرقه می شود دوری کرد.
ساداتی

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: وحدت میان مسلمانان امری شرعی و واجب است.

وی با بیان اینکه امر شرعی، مخالف عقل نیست تصریح کرد: در بسیاری از روایت ها و آیه های قرآن به وحدت اشاره شده و خداوند مسلمانان را به این امر دستور داده است.

مولوی ساداتی خاطرنشان کرد: تفرقه در قرآن نهی شده است به همیت علت مسلمانان باید از هرگونه تفرقه ای دور باشند.

وی عنوان کرد: کسی که وحدت را برهم می زند و این کار را انجام می‌دهد بر خلاف دستور پیامبر و قرآن عمل کرده است.

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: مردم شیعه و سنی اگر وحدت شکنی کنند و بر خلاف دستور پیامبر و قرآن عمل کند قطعا گناهکار می‌شوند.

وی اظهار کرد: سعی و تلاش همه بر این است که بین مسلمانان هیچ گاه تفرقه ایجاد نشود.

مولوی ساداتی با اشاره به اینکه همه افراد باید در عمل و دیپلماسی بیشتر با حفظ و اقتدار و اصول خود به وحدت توجه کنند، افزود: باید تلاش خود را برای نزدیکی بیشتر بین مردم و مسلمانان به کار برد و از اموری که سبب تفرقه می شود دوری کرد.

وی گفت: کشورهایی مانند آمریکا که برای تفرقه افکنی بین مسلمانان تلاش می‌کنند همیشگی نیستند و هدف آنها از این کار نیز مشخص نیست‌.

مولوی ساداتی با بیان اینکه اشتراکات بین مسلمان بیشتر از تفرقه های میان آنها است، افزود: مسائل تفرقه برانگیز بین مسلمانان بسیار ناچیز است که قطعا با کمی صبر کمتر هم خواهد شد./302/831/ب1

ارسال نظرات