۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۷۶۱
امام جمعه اصفهان:

عدالت جزء شرایط وکالت است

آیت الله طباطبایی نژاد وکلا را جزء نخبگان جامعه دانست و گفت: وکالت به لحاظی قضاوت نیز هست از این رو عدالت هم جزء شرایط آنها است.
آيت الله طباطبايي،نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته وکالت در دیدار رییس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان ضمن تبریک هفته وکالت، بیان داشت: عدالت جزء شرایط وکالت است.

وی در ادامه افزود: در هر صنفی باید نظارت وجود داشته باشد تا زشتی و تخلفی حادث نشود و چنانچه تخلفی هم مشاهده شد بدان رسیدگی شود که رسیدگی به تخلفات، صیانت از قاطبه وکلای دادگستری است.

آیت الله طباطبایی نژاد وکلا را جزء نخبگان جامعه دانست و بیان داشت: وکالت به لحاظی قضاوت نیز هست از این رو عدالت هم جزء شرایط ایشان می باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خطاب به وکلای دادگستری گفت: باورتان بیاید که گروهی از نخبگان جامعه اید و شما هستید که می توانید نقائص قانونی را متوجه شوید چون روزانه با قانون سروکار دارید.

امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: در کلیه صنوف، روحانی و غیر روحانی باید نظارت درونی وجود داشته باشد و فراموش نکنید که "کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته".

وی اظهار داشت: بسیاری از قوانین ما چندین سال پیش تصویب شده و مطابق با روز نیست از این رو وکلا گروهی را تشکیل بدهند که بر به روزرسانی قوانین کار کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: وکالت کار بسیار سختی است و نیز در معرض لغزش فراوان است بنابراین سعی کنید در جلسات آموزشی حین خدمت، جلسات اخلاقی نیز برگزار شود.

در ابتدای این دیدار اسلامی رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان در گزارشی ضمن تشریح وظایف کانون های وکلا در زمینه ارائه خدمات حقوقی رایگان(معاضدتی) گفت: در حال حاضر تفاهم نامه هایی مبنی بر ارایه خدمات معاضدتی ویژه با نهادهایی همچون سازمان زندانها، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی منعقد شده ، همچنین کارگروهی مشترک با سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان جهت تولید برنامه هایی با محتوای آموزش مسایل حقوقی تشکیل شده است./202/939/ب1

ارسال نظرات