۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۸۲۸۵۷
استاد حوزه و دانشگاه:

فدک سند مظلومیت حضرت فاطمه و شیعه در تاریخ است

حجت الاسلام نجف پور با بیان اینکه دک سند مظلومیت حضرت فاطمه و شیعه در تاریخ است، گفت: فدک محک الهی برای مسلمانان صدر اسلام و امروز شد.
حجت الاسلام نجف پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد نجف پور مسؤول سابق بسیج طلاب آذربایجان شرقی عصر امروز در حسینیه ولایت تبریز با بیان اینکه زمان مسائل صدر اسلام گذشته است، اظهار داشت: این شبهه که ماجرای فدک مربوط به زمان امام علی (ع) است صحیح نیست.

وی با اشاره به اهمیت جریان فدک و جایگاه آن در تاریخ تشیع و اسلام، ادامه داد: عده ای روشنفکر نما و یا با هدف خاصی تلاش دارند که بود و نبود مسأله‌ای میان حضرت زهراء (س) و خلیفه نخست را بی اهمیت جلوه دهند و ارزش فدک را زیر سؤال ببرند.

حجت الاسلام نجف پور با بیان اینکه فدک محک الهی بود، تصریح کرد: فدک به گونه ای بود که از همان ابتدای اعطای آن از طرف رسول گرامي اسلام به حضرت فاطمه(س) با عکس العملهای موافقان و مخالفلن روبرو شد، این واکنشها نشان دهنده باطن و حقیت امر اعتقاد مردم بود.

وی ادامه داد: این روند عکس العمل مردم تا جایی ادامه پیدا کرد که فدک به غصب انجامید و حقیقت باطنی آنها مشخص شد، تا جایی که غاصبان فدک استناد می کردند به حدیثی مشکوک که به پیامبر اسلام(ص) نسبت می دادند که «ما انبیا چیزی به ارث نمی گذاریم و چیزی را که باقی می گذاریم

مسؤول سابق بسیج طلاب استان با بیان اینکه عده اي در زمان رسول گرامي اسلام جرأت اظهار اعتراض نداشتند ولي وقتي رسول گرامي اسلام رحلت كردند، حق بلاشك حضرت زهرا(س) را غصب كردند، تصریح کرد: متأسفانه با گذر از نبی مکرم اسلام و توصیه‌های وی در رابطه با اهل بیت (ع) با حضرت زهراء (س) چنین برخورد کردند.

وي با اشاره به اقدامات نبی مکرم اسلام در رابطه با جریان فدک، افزود: این اقدام به گونه ای بود که پیامبر اسلام (ص) سند مکتوب و اعلان عمومی را برای اثبات این که فدک برای حضرت زهراء (س) است را انجام داده بودند تا شک و شبهه ای در میان نباشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: با این وجود غاصبان با جعل حديثي مبني بر اينكه انبياء از خود ارث نمي گذارند پايه ريز اين جنايت بزرگ شدند، باید بدانیم که همه احکام دین خدا بر اساس فطرت انسانها است و هر جایی دیدیم که حکمی با فطرت انسان در تعارض است باید در صحت آن شک کنیم.

وی با بیان اینکه جریان فدک و پرونده آن همچنان باز است، تصریح کرد: این امر تا پایان روزگار باقی است تا دوستان و محبان حضرت فاطمه(س) عیار محبت خود را محک بزنند و مسلمانان قضاوت بر حق درباره فدک داشته باشند و بشریت نظر خود را در رابطه با ماجرا اعلام کند./854/202/ب1

ارسال نظرات