۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۸۲۸۶۰
رییس پژوهشکده مطالعات منطقه‎ای جامعه المصطفی:

اقدامات داعش مایه نفاق و جنگ در امت اسلامی است

رییس پژوهشکده مطالعات منطقه‎ای جامعه المصطفی العالمیه (ص) اقدامات داعش و سلفی‎های افراطی را مایه نفاق و جنگ در امت اسلامی خواند.
حجت الاسلام محمد علی میرزایی رییس پژوهشکده مطالعات منطقه‎ای جامعه المصطفی العالمیه (ص) داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی میرزایی رییس پژوهشکده مطالعات منطقه‎ای جامعه المصطفی العالمیه (ص) در نشست علمی چالش‎های طرح تقریب مذاهب اسلامی بررسی تعاملی الگوی عمان و ایران گفت: با وجود اختلافات و دوری امت اسلامی از یکدیگر ضرورت حفظ وحدت بیش از گذشته احساس می‎شود به طوری که مسلمانان نمی‎توانند نسبت به مسائل جهانی بی‎تفاوت باشند.

وی اقدامات داعش را بر خلاف آموزه‎های اسلامی دانست و افزود: هیچ گاه نمی‎توان داعش را جزئی از اسلام دانست زیرا با اقدامات شنیع خود چهره رحمانی و انسانی این دین را به شدت مخدوش کرده است.

رییس پژوهشکده مطالعات منطقه‎ای جامعه المصطفی العالمیه (ص) تصریح کرد: اقدامات داعش و سلفی‎های افراط گر مایه نفاق و جنگ در امت اسلامی شده است بنابراین باید در نقطه مقابل این گونه فعالیت‎های از ادبیات تقریب استفاده کرد.

وی خواستار تغییر نگرش نسبت به تنوع مذاهب شد و اظهار داشت: این تنوع مذاهب را باید به چشم یک فرصت در جهان اسلام نگاه کرد.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه باید از مسائل سیاسی که سبب تضعیف مساله وحدت می‎شود دوری کرد، اظهار داشت: برخی از دولت‎ها بر یک مذهب تمرکز کرده و به سایر مذاهب توجه نمی‎کنند به طوری که در بعضی از کشورهای آفریقایی شاهد اصرار حکومت بر مذهب مالکی هستیم.

وی ادامه داد: برخی از کشورها می‎پندارند که اگر به دیگر مذاهب فرصت ارائه اندیشه و بیان عقایدشان را بدهند امنیتشان به خطر می‌‎افتد بنابراین طرح امنیت عقیدتی و فکری را مطرح می‎کنند.

حجت الاسلام میرزایی خواستار حفظ وحدت امت  اسلامی شد و خاطرنشان ساخت: مکتب اهل بیت (ع) بر وحدت و یکپارچگی امت اسلامی تاکید بسیار دارد؛ این مکتب در پی القا و نقض افکار سایر مذاهب نیست بلکه خواستار تصحیح انحرافات بوجود آمده در دین مبین اسلام است./994/پ202/ی

ارسال نظرات