۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۸۲۸۶۵
حجت الاسلام مومنی:

نماز موانع دنیوی و اخروی انسان را مرتفع می‌کند

حجت الاسلام مومنی گفت: غفلت از نماز انسان را از راه راست دور و اقامه نماز موانع دنیوی و اخروی را مرتفع می‌کند.
مومنی

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین مومنی، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و به همت هیات حضرت ام‌المصائب شهرری در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، گفت: عبادت و بندگی خدا قلب را آرام می‎کند.

وی افزود: اگر انسان عبادت خالصانه برای خداوند متعال انجام دهد خداوند افضل مصلحت و برکاتش را بر او نازل می‌کند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه عبادت و بندگی خداوند متعال را تنها اختصاص به اقامه نماز و گرفتن روزه نیست، بیان داشت: انسان باید ایام خود را تقسیم کند و امور خود را در این زمانها انجام دهد، آن امور شامل تفریح سالم، کار و تلاش برای کسب روزی حلال، استراحت و عبادت می‌شود که اگر برای رضای خدا انجام شود عبادت است.

استاد حوزه علمیه نماز را یکی از دغدغه‌های مهم حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه بیان کرد و گفت: اهتمام داشتن به اقامه نماز بسیار ارزشمند است، نماز خوف و حزن انسان را از بین می‌برد.

خطیب مشهور تصریح کرد: غفلت از نماز انسان را از راه راست دور و اقامه نماز موانع دنیوی و اخروی را مرتفع می‌کند.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: نمازگزاران هرگز به صفات ناپسند غفلت، بخل ورزی و حرص دچار نمی‌شوند، لازم است مسؤولان هفته‌ای یک بار به ملاقات جانبازان آسایشگاهی بروند تا مبادا غفلت آنان را فرا بگیرد و فراموش کنند که چقدر برای تحقق انقلاب خون نثار شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نمازگزاران کسانی هستند که به اقامه این فریضه الهی مداومت دارند، اظهار داشت: نمازگزاران واقعی هرگز به اقامه نماز اول وقت بی توجه نیستند، کسانی که نماز را سبک می‌شمارند به عقوبت دنیوی و اخروی دچار می‌شوند.

استاد اخلاق نماز اول وقت را مایه برکت عمر دانست و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید به نماز اول وقت مقید بودند، نماز اول وقت سبب افزایش رزق انسان می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات