۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۸۹۴
کارشناس امور دینی

تکبر زیبنده بندگان خدا نیست

کارشناس امور دینی گفت: تکبر زیبنده بندگان خدا نیست زیرا تکبر کار شیطان و فرعونیان است از این رو می بینیم که نتیجه ای جز ذلت نیز در پی ندارد چنانکه صدام متکبر معتقد بود طی 6 روز تهران را خواهد گرفت اما دیدیم که همین فرد با چه خفت و خواری ای از دنیا رفت.
فاطمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر غفوری نسب کارشناس امور دینی شب گذشته در مسجد سید الشهداء کرمان در جمع عزادارن فاطمی اظهار داشت: ایام، ایام مناسبی است برای بازگشت به نورانیت معنوی اهل بیت(ع) از این رو باید تلاش کنیم تا به سبک زندگی فاطمی بازگردیم به همین سبب لازم است در انتخاب راه خود دقت بیشتری داشته باشیم.

وی بیان داشت: طبق اشاره قرآن، برخی انسان ها دنیا را برمی گزینند در حالی که منفعت آنان در نگاه اخروی است حال اگر به زندگی حضرت زهرا(س) بنگریم خواهیم دید که ایشان  با وجود داشتن دارایی، فقیرانه می زیستند چراکه نگاه ایشان به زندگی  دنیا، نگاهی اخروی است.

حجت الاسلام غفوری نسب افزود: خداوند خطاب به حضرت موسی(ع) می فرماید: من شش امر را در شش چیز قرار دادم و مردم در چیز دیگری آن را جستجو می کنند که اولین آن، آسایش و راحتی در بهشت است در حالی که بندگانم در دنیا به دنبال آن می گردند.

وی در ادامه عنوان داشت: خداوند رفعت و بزرگی را در تواضع قرار داده اما متاسفانه مردم آن را در تکبر جستجو می کنند از این رو می بینیم که برخی در گیر آن هستند تا نامشان در فلان بنر و فلان مسجد و فلان مکان مطرح باشد تا کار خیر انجام دهند در غیر این صورت کاری انجام نخواهند داد.

این کارشناس دینی خاطر نشان کرد: تکبر زیبنده بندگان خدا نیست زیرا تکبر کار شیطان و فرعونیان است از این رو می بینیم که نتیجه ای جز ذلت نیز در پی ندارد چنانکه صدام متکبر معتقد بود طی 6 روز تهران را خواهد گرفت اما دیدیم که همین فرد با چه خفت و خواری ای از دنیا رفت.

حجت الاسلام غفوری نسب ابراز داشت: حضرت حق، قانون طبیعت را اینگونه قرار داده که هر چه سربه زیر تر و متواضع تر باشیم بیشتر مورد توجه خداوند و بندگانش قرار می گیریم چنانکه آیت الله بهجت فردی متواضع و ساده زیست بود و به دنبال شهرت و نام و آوازه نبود اما خداوند چنان عزتی به ایشان عنایت کرد که حتی مردم دورترین روستا ها به ایشان ارادت داشتند.

وی اشاره کرد: آفت عبادت تکبر است به گونه ای که 6000 سال عبادت شیطان با لحظه ای تکبر بر باد رفت پس بدانیم شیطان در راه گمراه سازی بندگان مؤمن خدا از حربه تارک الصلاتی و فرار از روزه استفاده نمی کند بلکه بلای تکبر را به جانش می اندازد و او را از بندگی دور می کند و اگر نتیجه عمر انسان به بندگی خدا ختم نشود یقینا عمرش برباد رفته است.

این کارشناس دینی گفت: معاویه رو به امام علی(ع) می گوید: اگر می خواهی مسجد ببینی به شام بیا و ببین چه مسجد باشکوهی ساختم، آن حضرت در پاسخ فرمودند: مَثل تو مانند زن بدکاری است که از راه بد کسب درآمد می کند و در راه حلال صرف می کند و نتیجه خیری در برندارد زیرا شکوه این مساجد از باب تکبر است.

 وی تصریح کرد: در دستگاه اهل بیت(ع) جایی برای تکبر و تبختر نیست به همین جهت می بینیم که وقتی سلمان وضعیت حضرت زهرا(س) و خانه ایشان را می بیند با ناراحتی نزد پیامبر(ص) می رود و به ایشان می گوید: من غصه حضرت زهرا (س) را می خورم، پیامبر (ص) فرمودند: سلمان چه می گویی که تمام وجود زهرا را ایمان به خدا فرا گرفته از این رو با عشق در خانه علی(ع) کار می کند.

حجت الاسلام غفوری نسب با اشاره به مقایسه نوع زندگی حضرت زهرا(س) و نوع زندگی ما در دنیای امروز اظهار داشت: هرگز تصور نکنیم که اهل بیت(ع) افراد فقیری بودند، بلکه بدانیم آنان در عین دارایی تلاش می کردند هم ردیف فقیران زمان خود زندگی کنند و بیشتر به مردم خدمت کنند تا مال اندوزی، پس باید به سبک زندگی ایشان که سراسر تواضع است، بازگردیم.

وی در پایان تاکید کرد: امروز باید به فرزندانمان تواضع را بیاموزیم تا بدانند چندان نباید در بند مقام و مدرک باشند زیرا بزرگی انسان به این مسائل نیست و اگر تحصیلات و دارایی و مقامشان همراه با تکبر باشد به هدف اصلی نرسیده اند./9703/202/ب1

ارسال نظرات