۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۴۸۲۹۲۲
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز:

رییس جمهور باید تابع محض ولایت باشد

آیت الله موحدی کرمانی با مهم خواندن جایگاه ولایت، گفت: دلیل اصلی پایداری نظام و انقلاب اسلامی، تبعیت محض از مقام ولایت است.
موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز پنجشنبه ۵ اسفندماه در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در محل نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، گفت: مردم ما راه صحیح را تشخیص داده و آن را انتخاب می کنند، برای مثال؛ یوم الله ۲۲ بهمن و حضور در پای صندوق های رای، مصداق این حرکت هاست.

وی افزود: کسانی که کاندیدا می شوند، به دلیل عبور از فیلتر شورای نگهبان، صالح هستند؛ اما باید تلاش شود تا فرد اصلح انتخاب شود.

آیت الله موحدی کرمانی به شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: جبهه تلاش کرده است که مردمی باشد و از مردم خواسته می شود تا رییس جمهور و فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی درباره جایگاه روحانیت، عنوان داشت: روحانیت در کنار مردم است و تلاش خود را در جهت رفع دغدغه های مردم به کار خواهد بست. علما و روحانیت چیزی از خود ندارد و هرآنچه در اختیار علماست، سخن انبیا و ائمه معصومین است. علما در مسائل مهم اجتماعی تلاش می کنند تا سخنان و فرمایشات قرآن و معصومین را به مردم برسانند.

وی تاکید کرد: ارزش این جبهه بسیار بالا است، زیرا مردم جمع شده اند تا نفر دوم کشور را انتخاب کنند و این امر بسیار مهمی است. نفر دوم در کشور بعد از رهبری می تواند برای سرنوشت کشور از منظر اجرایی تصمیم بگیرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره مشخصه های رییس جمهور منتخب، بیان داشت: باید رییس جمهور از هوا و هوس دور باشد، مانند رهبری ساده زیستی پیشه کند و از دشمنان اعلام برائت کند. باید مقام دوم اجرایی کشور دردمند باشد و از غم و غصه مردم ناراحت شود.

وی اضافه کرد: رییس جمهور باید با سیاست روز آشنایی کامل داشته باشد و از اقوام گزینی دوری کند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به جایگاه والای ولایت، عنوان داشت: امروز اگر خیمه نظام پابرجاست، به دلیل تبعیت از ولایت است، باید رییس جمهور منتخب نیز در عمل تابع محض رهبر معظم انقلاب باشد.

وی در پایان، گفت: از خداوند متعال درخواست می کنم که ما را طبق آیات خود کمک کند، ما نیز باید خداوند را یاری کنیم و از انقلاب حمایت کنیم تا حفظ شود./۸۵۶/ 202/ص

 

ارسال نظرات