۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۸۲۹۲۷
مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار:

الگوگیری از حضرت زهرا راه حل بسیاری از مشکلات جامعه است

مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار گفت: اگر جامعه به دید واقعی الگو به حضرت فاطمه نگاه کند و ثمره رفتاری از سیره ایشان بگیرد قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

حجت الاسلام علی صوفعلی، مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، به مناسبت ایام فاطمیه و با اشاره به جایگاه و فضایل حضرت فاطمه(س) گفت: فضایل این بانوی بزرگ اسلام آن قدر زیاد است که اگر به صورت کتابی نوشته شود، آب دریا برای تر کردن انگشتان و شمردن صفحات آن کافی نخواهد بود.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) درباره حضرت فاطمه(س) ادامه داد: روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) نقل شده است که فرمودند، فاطمه(س) فاطمه نامیده شده است به خاطر آن که خود فاطمه(س) و دوستداران او از آتش دوزخ به دور خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری بهار، اظهار داشت: روایتی نیز از سلمان فارسی نقل شده است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند، کسی که دخترم فاطمه(س) را دوست بدارد پس جایگاه او در بهشت خواهد بود و هر کس که فاطمه از او راضی باشد، من از او راضی هستم.

وی افزود: شبیه ترین مردم به رسول خدا(ص) در سیرت و صورت حضرت فاطمه(س) بودند و این ویژگی و تمام ویژگی های برجسته ایشان و سخنان پیامبر(ص) درباره ایشان نشان دهنده مقام و منزلت این بانوی نمونه اسلام است.

حجت الاسلام صوفعلی ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) از نظر ایمان دارای بالاترین مقام بودند و چه فضیلتی از این بالاتر که لیاقت همسری امیرمومنان(ع) را داشته اند و بزرگترین فضیلت ایشان ولایتمداری ایشان بوده است.

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) بزرگترین الگو برای زنان جامعه اسلامی است گفت: وقتی ما می گوییم فاطمه(س) بزرگترین الکوی زنان جهان است، نباید از واژه الگو به راحتی عبور کنیم و اگر دقت کنیم درمی یابیم که وقتی از تعبیر الگو استفاده می کنیم، معنایی بسیار عمیق و بار علمی و عملی به همراه دارد.

مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری بهار ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند در همه شئون زندگی مانند تربیت فرزند، همسرداری، ولایت و سیاستمداری، الگویی تمام عیار و بی بدیل برای زنان و همه جامعه اسلامی امروز ما باشد.

وی در پایان گفت: اگر زنان جامعه و همه ما از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنیم و ثمره رفتاری از سیره ایشان بگیریم و به دید الگوی واقعی به ایشان نگاه کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد و در زندگی خیلی موفق تر خواهیم بود./302/979/ب1

ارسال نظرات