۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۸۲۹۳۳
مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب ملایر:

عدم توجه به استعدادیابی سبب اتلاف ظرفیت های حوزه می شود

مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب ملایر گفت: عدم توجه به مساله استعدادیابی، از بازدهی فعالیت های حوزه می کاهد و سبب هدر رفتن استعدادها و ظرفیت های موجود در حوزه می شود.
زارعی

حجت الاسلام علی اصغر زارعی، مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به استعدادیابی در حوزه های علمیه گفت: استعدادیابی بحثی مهم در هدفمندسازی آموزش و فعالیت های طلاب و حوزه است و این موضوع را می توان از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: اولین جنبه ای که باید در این موضوع مورد بررسی قرار گیرد این که آیا نظام آموزشی حوزه به این موضوع توجه دارد و آیا برنامه ریزی خاصی برای استعدادیابی و کشف توانایی های طلاب صورت گرفته است.

مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر، ابراز داشت: متاسفانه باید گفت که برنامه ریزی و فعالیت خاصی در جهت استعدادیابی و توجه به توانایی های طلاب در حوزه های علمیه صورت نگرفته است.

وی افزود: یکی از بزرگترین نقاط ضعف در برنامه ریزی و فعالیت حوزه های علمیه عدم توجه به مساله استعدادیابی است که سبب اتلاف ظرفیت ها و عدم بهره گیری از توانایی و بروز استعدادهای طلاب می شود.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی، گفت: البته برخی از حوزه های علمیه به صورت خودجوش برنامه ریزی ها و اقداماتی در این زمینه انجام می دهند، اما باید گفت برنامه ای کلی و مدون از برای تمام حوزه ها وجود ندارد.

وی اظهار داشت: ما نیز در حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر، تلاش هایی در جهت استعدادیابی اما نه به صورت نظام مند و فقط در حد استفاده از افراد متخصص به صورت کارگاهی انجام می دهیم.

مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر، با اشاره به لزوم برنامه ریزی در زمینه استعدادیابی در حوزه های علمیه از سوی مرکز مدیریت حوزه، گفت: تحقق و اجرای مطلوب استعدادیابی در حوزه ها، نیازمند برنامه ریزی از سوی مرکز مدیریت حوزه است و باید در این زمینه به صورت دقیق و اساسی کار شود.

وی بیان کرد: یک از بزرگترین آسیب های ناشی از عدم توجه به بحث استعدادیابی در حوزه های علمیه، بلاتکلیفی و بی انگیزگی طلاب خصوصا از پایه های سوم و چهارم به پایه های بالاتر و تخصصی تر است.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی، در پایان گفت: حوزه های علمیه باید توجه داشته باشند که عدم توجه به مساله مهم استعدادیابی از بازدهی و کیفیت نتیجه فعالیت های حوزه می کاهد و سبب هدر رفتن استعدادها و ظرفیت های  موجود در حوزه می شود./979/302/ب1

ارسال نظرات