۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۸۲۹۳۵
حجت الاسلام کشوری:

نظام مند نبودن تلبس طلاب آفات زیادی به همراه داشت

معاونت تهذیب حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری دوره تلبس در حوزه های علمیه گفت: در قدیم برخی طلاب که هنوز به مراتب علمی و اجتماعی تلبس نرسیده بودند اقدام به تلبس می کردند و این امر سبب بروز آفات گوناگونی در این زمینه می شد.
حجت الاسلام کشوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حجت الله کشوری معاون تهذیب حوزه علمیه همدان صبح امروز در دوره تلبس که در مدرسه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه گفت: راه روحانیت راه انبیا است و باید در این مسیر از حریم خداو و اهل بیت(ع) پاسداری کنید.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری دوره تلبس در حوزه های علمیه اظهار داشت: در قدیم برخی طلاب که هنوز به مراتب علمی و اجتماعی تلبس نرسیده بودند اقدام به تلبس می کردند و این امر سبب بروز آفات گوناگونی در این زمینه می شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با  بیان این که قانون تلبس از سال 88 اجرایی شده است گفت: برگزاری کارگاه تلبس از سال 88 و با دستور و مصوبه شورای عالی حوزه علمیه اجرای و مانع بروز مشکلات در این زمینه شد.

وی آشنایی اجمالی طلاب با وظایف روحانیت را امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: طلاب باید خودجوش مهارت های لازم برای تلبس را کسب کنند تا بتوانند در مصاحبه های امتیاز لازم را بدست آورند.

حجت الاسلام کشوری ابراز داشت: منابع مصاحبه از طلاب از میان کتاب های 72 درس از احکام، شیوه سخنرانی، عقاید علامه مصباح یزدی است که در پایان این کارگاه انجام می شود.

وی در ادامه توجه به تجوید و روخوانی قرآن را از دیگر موارد مصاحبه دانست و گفت: آگاهی ازمسائل سیاسی و اجتماعی روز، آشنایی با احکام و تسلط به اعتقادات از دیگر موارد مهم در مصاحبه علمی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در پایان خاطرنشان کرد: طلابی مه قصد تلبس دارند باید در سامانه تلبس که در پنل شخصی طلاب قرار دارد وارد شده و ثبت نام کنند و در این کارگاه ها شرکت کنند./979/202/ب1

ارسال نظرات