۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۸۲۹۴۸

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

برگزاری همایش «هویت ملی، مذهبی»، تشرف جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه قم به حرم رضوی، برگزاری شب شعر «یادهای زلال»، برگزاری نشست بزم اندیشه با موضوع «ظهور ترامپ، افول آمریکا» و بررسی «آزادی بیان در دولت یازدهم» در تریبون آزاد از جمله اخبار کوتاه این هفته آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین همایش هویت ملی، مذهبی با هدف آشنایی آیندهسازان ایران اسلامی با هویت ملی، مذهبی وآشنایی جوانان با تاریخ، فرهنگ، گویش، آداب و رسوم مناطق مختلف کشور برگزار شد.

برپایی نمایشگاه با غرفههایی همچون سفالگری، سنگ تراشی، ارائه هنرهای اصیل ایرانی و آداب و رسوم با موضوع لباسهای سنتی، غذاهای سنتی، صنایع دستی و غرفه ویژه مشهد 2017 با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از دیگر فعالیت‌هایی است که در حاشیه این همایش دایر شد.

لازم به ذکر است؛ همایش هویت ملی، مذهبی به همت دانشآموزان و کادر آموزشی دبیرستان دوره اول متوسطه امام رضا واحد 6 شد.

تشرف جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه قم به حرم رضوی

به همت معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی 240 نفر از طلاب خارجی جامعه المصطفی العالمیه قم به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

این طلاب که از کشور‌های مختلفی همچون افغانستان، پاکستان، هندوستان، مالزی، بنگلادش، اوگاندا، اتیوپی، الجزایر‏ وامثال آن در جامعه المصطفی قم مشغول به تحصیل هستند، در قالب اردوی زیارتی و با مساعدت آستان قدس رضوی به بارگاه مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

این گروه ضمن شرکت در ویژه برنامه‌های فرهنگی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از موزه‌های قرآن، مرکزی، هدایای مقام معظم رهبری و استاد فرشچیان بازدید کردند.

شب شعر «یادهای زلال» با حضور شاعران برجسته کشور

دومین شب شعر «یادهای زلال» از سوی مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی و مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به منظور بزرگداشت شاعران و نویسندگان فقید کشور برگزار شد.

دومین شب شعر با عنوان «یادهای زلال» برای بزرگداشت یاد و خاطره بیست شاعر و نویسنده انقلاب اسلامی سوم اسفندماه در ساختمان بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزارشد.

این شب شعر با حضور شاعران برجسته کشور از جمله علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی خراسانی و‌ علیرضا اسفندقه در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی دایر شد.

برگزاری نشست بزم اندیشه با موضوع «ظهور ترامپ، افول آمریکا»

سری جدید سلسله نشست‌های «بزم اندیشه»، با حضور فؤاد ایزدی و ابراهیم فیاض در مشهد آغاز شد.

دوره جدید سلسله نشست‍‌های «بزم اندیشه» با حضور فؤاد ایزدی، کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل و ابراهیم فیاض، جامعهشناس و انسانشناس، با موضوع «ظهور ترامپ، افول آمریکا» برگزار می‌شود.

نخستین جلسه از سلسله‌ نشست‌های «بزم اندیشه» که ویژه فعالان و نخبگان فرهنگی تدارک دیده شده است، پنجم اسفندماه، ساعت ۱۵ در تالار اجتماعات مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، برپا میشود.

یادآور می‌شود؛ سلسله نشست‌های «بزم اندیشه» به منظور آگاه‌سازی نسل جوان با موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز، از طریق دسترسی مستقیم به اساتید و صاحب نظران تراز اول ملی به همراه پرسش و پاسخ حضوری، به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

تبیین و بررسی «آزادی بیان در دولت یازدهم» در تریبون آزاد

دانشگاه بینالمللی امام رضا(ع) در سلسله جلسات تریبون آزاد با عنوان «ازحرف تا عمل»، به بررسی و تبیین موضوع «آزادی بیان در دولت یازدهم» پرداخت.

تریبون آزاد با عنوان از حرف تا عمل، طرح جامعی است که از سوی مجموعه بسیج دانشجویی و معاونت بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف برگزار میشود.

ابتدای هر هفته دانشجویان در سلسله جلسات تریبون آزاد به بحث و مباحثه میپردازند و آخر همان هفته برنامه مناظره است که با حضور استادان مطرح برگزار میشود.

موضوع اشتغال از مباحثی است که هفته آینده به آن پرداخته میشود. در این جلسه عملکرد دولت یازدهم درباره اشتغال و نرخ بیکاری، با حضور مسئولان و نمایندگان دانشجویی بررسی میشود.

در این سلسله جلسات سعی شده که تمام حوزههای عملکرد دولت مورد بررسی قرار گیرد، که تورم و رکود، فیشهای نجومی، اختلاسها و فساد اقتصادی، مسأله مذاکرات هستهای و عزت ملی از جمله آن است./303/1308/ب1

ارسال نظرات