۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۸۳۱۶۲

جلسه طلاب قزوینی با حجت الاسلام ذوالنوری

جلسه طلاب و فضلای استان قزوین با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
ذوالنوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  مجتبی ذوالنوری در جلسه  طلاب و فضلای استان قزوین که در نمازخانه دارالشفا برگزار شد، در پاسخ به سؤال «واکنش مجلس در برابر سند 2030 چه بود؟» گفت: متأسفانه به علت درگیری مجلس به مسأله بودجه به این موضوع تا اکنون پرداخته نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال «چرا گاهی در بیمارستان ها پرستار مرد به جای پرستار زن بر سر بالین زن می آید» اظهار داشت: بر اساس قانون تفکیک جنسیتی در بیمارستان ها شکل گرفته است و اگر گاهی اوقات چنین موضوعی مشاهده می شود دلیل بر فقدان قانون نیست.

وی در پاسخ به سوال «چرا رهبر معظم انقلاب درباره مسأله نفوذ تأکید دارند» عنوان کرد: امروزه با وجود فضای مجازی و جنگ نرم دشمن به راحتی می تواند در میان مردم رخنه کند و از سویی دیگر نیز با حضور فیزیکی در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز در کشور نفوذ کرده و گاهی دیده شده برخی افراد در قالب درس به اشاعه اهداف غربی می پردازند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره نتایج برجام گفت: ما به ازای این کارها تنها رفع تحریم ها بود که بنابر گزارشاتی که به دست ما رسیده به صراحت می توان گفت تحریم ها پا برجاست و علاوه بر آن به عنوان مثال تحریم 25 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در چند روز قبل از سوی آمریکا دلیل بارزی بر نقض صریح برجام است.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند در صنعت کشتیرانی تغییرات خوب و چشمگیری انجام گرفته است و بسیاری از بنادر به آنها سوخت می دهند و به راحتی تردد می کنند.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به گزارش 6 ماهه اول برجام اظهار داشت: در این راستا به بانک مرکزی رفتیم و مطرح کردیم «آیا شما قادر به مدیریت منابع مالی کشور در خارج مرزها هستید یا نه؟» گفتند بله؛ در این حال سؤال کردیم پس پولهایی که می فروشید را کامل دریافت می کنید؟ باز گفتند بله؛ در این حال به یکی از معاونین وزارت نفت زنگ زدم و از وی پرسیدم «آیا شما پول همه نفتی که می فروشید را می گیرید؟» گفت بله به صورت کامل دریافت می کنیم؛ گفتم مگر ما ممنوعیت معامله با دلار را نداریم؟ پس چگونه با دلار معامله می کنید؟ ایشان پاسخی قانع کننده به این سئوال نداشتند.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات در بخش نظام بانکی است، گفت: یکی از دلایلی که می گویند قرارداد FATF را قبول کنید این است که می گویند در طی این چندسال تحریم، سیستم بانکی عقب مانده و نمی تواند با بانک های بزرگ دنیا رابطه برقرار کند؛ به آنهایی که این را مطرح کردند گفتیم مگر با بانک های کوچک دنیا رابطه ندارید؟ پاسخ دادند «بله رابطه داریم»؛ گفتیم مگر آن بانک ها با بانک های بزرگ رابطه ندارند؟ پس شما چگونه نتوانسته اید رابطه برقرار کنید؟ مگر سیستم بانکی آن بانک های کوچک چه فرقی با سیستم شما دارد که آن ها می توانند رابطه برقرار کنند و شما نمی توانید؟؛ باز هم پاسخی قانع کننده به این سئوال نداشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دلیلی اصلی این کسانی که FATF  را مطرح می کنند این است که سایه تهدیدهای آمریکا بر سر همه بنگاه های اقتصادی دنیا افتاد است و بانک هم یکی از این بنگاه ها است و بر اساس اینکه بانک هم به دنبال سود است به دنبال مطرح کردن این مسأله رفته تا سود خود را حفظ کند.

حجت الاسلام ذوالنوری در پاسخ به سؤالی درباره قراردادهای نفتی ابراز داشت: نسبت به این قراردادها دولت یک تیپ(کلیشه) طراحی کرده که این تیپ دارای 140 ایراد بود و رهبر معظم انقلاب با جدیت گفتند این مشکلات را رفع کنند که متأسفانه با سیاسی کاری دولت روبه رو شده و بدون اصلاح تصویب شد./841/ 202/ص

ارسال نظرات