۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۸۳۱۶۳
حجت الاسلام مومنی:

غافلان از دین آینده‌نگر نیستند

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه انسان آینده‌نگر اهل برنامه‌ریزی است، گفت: کسانی که نسبت به قرآن و امور دینی غفلت می‌ورزند فارغ از آینده‌نگری هستند.
مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین مومنی، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، پنجشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و به همت هیات حضرت ام‌المصائب شهرری در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه دغدغه‌هایی که جامعه آن زمان بدان مبتلا بوده را مطرح می‌کنند.

وی افزود: شیعیان به این امر که سخنان ائمه معصومین(ع) همانند آیات الهی محدود به یک عصر و زمان خاص نمی‌شود اعتقاد دارند و معتقد هستند که آن بیانات در تمام عصرها و برای تمام نسل‌ها امری نو و تازه است.

حجت الاسلام مومنی در تبیین اینکه نماز یکی از دغدغه‌هایی است که حضرت در خطبه فدکیه به آن اشاره می‌کنند، بیان داشت: نماز سبب سکون و آرامش فردی و اجتماعی می‌شود، اگر انسان بخواهد بر سختی‌ها و دشواری‌ها فائق آید باید ارتباطش با خداوند متعال قوی شود و نماز یکی از راه‌های ارتباط با خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آینده‌نگری سبب پیشرفت و آینده‌نگرانی موجب توقف انسان می‌شود، گفت: انسان آینده‌نگر اهل برنامه‌ریزی است، به طور قطع کسانی که نسبت به قرآن و امور دینی غفلت می‌ورزند فارغ از آینده‌نگری هستند به همین سبب این امر اضطراب و نگرانی را در وجود انسان افزایش می‌دهد.

وی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، عنوان کرد: حضرت فرمودند: نماز نور چشم من است خداوند نماز را به من عنایت کرد او برای انسان گرسنه غذا، برای انسان تشنه آب و برای من پیامبر نیز نماز تعیین کرد، انسان گرسنه اگر غذا بخورد سیر و انسان تشنه در هنگام نوشیدن آب عطشش رفع می‌شود اما من هرگز از نماز سیر نمی‌شود و هرچه نماز می‌خوانم رغبتم به آن افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام مومنی درباره اینکه انسانها در سه محیط غفلت، ذکر و شکر به سر می‌بردند، گفت: در محیط غفلت افراد غرق در شهوات و هواهای نفسانی می‌شوند و محیط شکر انسان را از محیط غفلت باز می‌دارد.

خطیب مشهور با تاکید بر اینکه نماز نخستین اموری است که در قیامت مورد محاسبه قرار می‎گیرد، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) نماز را ستون دین بیان می‌کنند، ترک نماز از گناهان کبیره بوده و موجب دوری انسان از خداوند می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی دشمنان با طرح این شبهه که اگر انسان نماز را برای مدتی ترک کند سپس مجدد به اقامه نماز بپردازید سبب به دل نشستن نماز می‌شود، خاطر نشان کرد: این بیان اشتباه محض است چرا که در روایات متعددی ذکر شده که تارکان نماز ملعون هستند و بین عبد و کافر شدن نماز است./202/813/ب1

ارسال نظرات