۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۸۳۱۷۵
با هدف تربیت حافظان و قاریان قرآنی؛

دوره های تخصصی آموزشی، پرورش استعدادهای قرآنی خراسان رضوی برگزار شد

رمضانی گفت: دوره های تخصصی آموزشی، پرورش استعداد های قرآنی خراسان رضوی در رشته های در تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن، حفظ و مفاهیم و سبک زندگی قرآنی به صورت کار عملی و کارورزی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی برگزار شد.
دوره های آموزشی

مهدی رمضانی، مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری دوره های آموزشی پرورش استعداد های قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: با توجه به اینکه در سطح شهرستان های استان خراسان رضوی به لحاظ وجود اساتید مجرب قرآنی محرومیت وجود دارد و از طرفی افراد علاقه مند در این شهرستان ها در زمینه رشته های قرآنی هستند این طرح سه روزه در مشهد آغاز شد.

وی با بیان اینکه با هدف رونق قرائت قرآن و پرورش استعدادهای قرآنی از پنج ماه گذشته فراخوانی شروع شد که نخبگان قرآنی به این اداره کل معرفی شوند، تصریح کرد: پس از این فراخوان 200 نفر از جوانان استان معرفی شدند که پس از انجام مراحل گزینش 120 نفر برای شرکت در این دوره ها انتخاب شدند.

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در این سه روز دوره آموزشی، هر روز شش کارگاه در رشته های تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن، حفظ و مفاهیم و سبک زندگی قرآنی به صورت کار عملی و کارورزی برگزار می شود.

رمضانی با بیان اینکه قرار است این دوره ها در سه سال در قالب شش دوره آموزشی ادامه پیدا کند، تصریح کرد: در فواصل بین این دوره های آموزشی اساتیدی به عنوان پشتیبان مشخص شده اند تا تکالیف این نخبه های قرآنی را یادآوری کنند و برای دوره بعدی آمادگی کسب کنند.

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این دوره ها در سال آینده از اردیبهشت 96 ادامه پیدا می کند، اظهار کرد: با اجرای این طرح مشکل شهرستان ها در زمینه دسترسی به قاریان و اساتید استان برطرف می شود.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف این طرح با توجه به سخنان رهبری تربیت حافظان و قاریان قرآن است، تصریح کرد: در این دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید کشوری برگزار شد.

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  افزود: از دیگر اساتید این دوره آموزشی می توان به  سید جواد سادات فاطمی، جاویدی، جسنی، پیوند زاده و احمدآبادی اشاره کرد.

گفتنی است، دوره های آموزشی پرورش استعداد های قرآنی از روز چهارشنبه چهارم اسفند شروع شده و تا امروز جمعه ششم اسفند در مجتمع فدک ادامه دارد./302/934/ب1

ارسال نظرات