۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۸۳۱۹۵
آیت الله شبستری:

ملت ایران هرگز با فتنه‌گران آشتی نخواهند کرد

امام جمعه تبریز گفت: اگر هدف از آشتی ملی، آشتی با فتنه‌گرانی است که به مقدسات اسلامی اهانت کردند؛ هرگز ملت ایران آشتی نخواهند کرد.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین محورهای سخنان معظم‌له مربوط به تکالیف مسؤولان بود که رهبری یادآور شدند.

وی ادامه داد: مسؤولان گمان نکنند که مردم هیچ گلایه‌ای ندارند بلکه بیکاری و مشکلات اقتصادی فراوانی در کشور هست که توجه مسؤولان را می‌طلبد، البته در کنار دولت نمایندگان مجلس نیز بایستی در تدوین برنامه توسعه ششم دولت در برابر مشکلات اقتصادی و فرهنگی عنایت ویژه داشته باشند تا مطالبات و انتظاات رهبر انقلاب و مردم تأمین شود.

آیت الله شبستری پاسخ رهبر انقلاب در خصوص طرح مسأله آشتی ملی که از سوی برخی مطرح می‌شود را قابل توجه دانست و افزود: ایشان فرمودند؛ مگر ملت با یکدیگر قهر هستند که برخی آشتی ملی را بیان می‌کنند، اگر هدف از آشتی ملی، آشتی با فتنه‌گرانی است که به مقدسات اسلامی اهانت کردند؛ هرگز ملت ایران آشتی نخواهند کرد.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران و مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی که در جمع مقامات و رؤسای ۸۰ کشور جهان همراه بود، اظهار داشت: با توجه به فعالیت گروه‌های تکفیری در منطقه، برگزاری این کنفرانس نقشی مهم در یادآوری موضوع فلسطین و وحدت امت اسلامی داشته است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که فلسطین اولویت اصلی جهان اسلام است، به بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: هدف اصلی دشمنان از راه‌اندازی جنگ‌های داخلی منطقه در ممالک اسلامی؛ کمرنگ کردن حمایت مسلمانان از فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف است؛ ضمن این‌که ایشان بر پرهیز گروه‌های مقاومت فلسطینی از اختلافات قومی و مذهبی تأکید داشتند.

وی مقاومت‌ اسلامی را مانع تحقق نقشه شوم "از نیل تا فرات" رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه دانست و افزود: انتفاضه‌ در فلسطین منجر به آزادی جنوب لبنان و شکست در غزه بوده است، ضمن این‌‎که باید به این حقیقت مهم توجه داشت که عمق رابطه با گروه مقاومت اسلامی به میزان پایبندی آنها به اصل مقاومت بستگی دارد.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ستاره رژیم صهیونیستی در حال افول است، گفت: به امید خدا و مجاهدت و مقاومت مردم فلسطین؛ در جریان انتفاضه سوم شکست جدی اسرائیل را شاهد خواهیم شد، همچانن که رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت فرمودند؛ تا ۲۰ سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان‌های مهم منطقه‌ای و همگرایی ترکیه، عربستان و رژیم صهیونیستی در پروژه حمایت از تروریسم‌های تکفیری و سلفی اظهار داشت: عربستان و ترکیه بازیچه دست آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند؛ سردمداران این کشورها تنها نام اسلام را یدک می کشند، اما در حقیقت هیچ بویی از اسلام نبرده اند.

وی با اشاره به رفتار چندگانه مسؤولان ترکیه در قبال جنگ سوریه، افزود: ظاهرا دلارهای نفتی عربستان به کام مقامات ترک شیرین آمده است، اما آنچه مسلم است؛ موضع آمریکا و صهیونیزم در منطقه مشخص بوده و است؛ ولی دو دولتی که با ایران سر دشمنی دارند؛ به خاطر درد سیلی آزادسازی حلب و جبهه مقاومت در سوریه و عراق است./201/935/ب1

ارسال نظرات