۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۸۳۲۵۰
آیت الله علم الهدی:

سوء مدیریت در حوادث جنوب کشور، مردم را گله مند کرده است

امام جمعه مشهد باانتقاد ازسهل‌انگاری برخی مدیران و رسیدگی نکردن به حادثه دیدگان جنوب کشور گفت: گله ‌مندی به حدی می‌ رسدکه رهبری هم می‌گویند گله‌مندم.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به اتفاقات هفته گذشته در مناطق گوناگون کشور اشاره و اظهار کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب از حوادث طبیعی به وجود آمده در جنوب و شرق کشور، تعبیر «دل خراش» بود. مشابه این حوادث در استان ما هم به وجود آمد و سیل تایباد و چندین روستا را ویران کرد اما خوشبختانه با مدیریت داهیانه مسؤولان کاملا مهار شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تشکر از استاندار خراسان رضوی که در نخستین فرصت در محل حادثه روستاهای مرزی استان حضور پیدا کرد، گفت: در اولین مرحله جریان سیل و خرابی، با وجود فاصله بین مشهد و مرز افغانستان، مسؤولان به آنجا رفتند و با مدیریت جریان رسیدگی به سیل زدگان، خانواده ‌های سیل ‌زده را بلافاصله به داخل شهر منتقل کرده و در داخل سالن ‌های گرم از آن ها پذیرایی کردند؛ به گونه ای که این‌ افراد رنج ندیدند؛ این مدیریت قابل‌ تقدیر است.

آیت الله علم الهدی با انتقاد از سهل‌انگاری برخی مدیران جنوب کشور و رسیدگی نکردن به حادثه دیدگان حوادث اخیر، تصریح کرد: مردم با زن و بچه ‌شان در هوای سرد، خانه و زندگی‌ ویران‌ شده، در محاصره سیل دست شان از آسمان و زمین کوتاه بود؛ آن وقت مسؤولی عذر می آورد که با هلیکوپتر رفتیم اما هوا خراب بود و هلیکوپتر ننشست. سؤال این است که «آیا شما با این عذر، رفتید راحت خوابیدید؟»

وی با اشاره به سفارش رهبر معظم انقلاب به مدیران کشوری برای الگوگیری از جریان مدیریتی مشهد، کم کاری برخی مسؤولان را علت گله مندی مردم از آن ها دانست و افزود: گله ‌مندی به حدی می‌ رسد که رهبر معظم انقلاب هم می‌گویند گله‌مندم؛ می‌گویند دل خراش؛ خراش دل رهبری به خاطر همین است. بعد مسؤولی بگوید این مشکلات به خاطر این است که دولت ‌های قبل نیامدند مقره ها را تمیز کنند و این ‌چنین شده.

امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از شهرداری مشهد به سبب راه اندازی خط 2 قطار شهری، افتتاح آن از یک نقطه مستضعف نشین شهر را افتخاری برای مسؤولان دانست و گفت: روزی شیب شهر ما به طرفی بود که در بلوار فلسطین و بلوار خیام، آقای سرمایه‌ دار بر صندلی اتومبیل یک ‌میلیاردی ‌اش تکیه بزند و مدیریت مبلمان شهری، گل های گلدان محل عبور او را عوض کند تا لذت ببرد اما در حاشیه شهر، مردم در منجلاب زندگی کنند. این شیب امروز تغییر کرده است.

آیت الله علم الهدی در ادامه به بیان نکاتی پیرامون برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین طی هفته گذشته پرداخت و اظهار کرد: ممکن است به ذهن برخی افراد و حتی متدینین این سؤال متبادر شود که «چرا در شرایط گرفتاری مردم، کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین را برگزار می‌کنیم؟» در پاسخ باید توجه داشت که مدیریت جامع نظام یعنی مسؤولان در عین این‌که به فکر مردم هستند، اقتدار نظام را فراموش نکنند چرا که اقتدار این نظام، اقتدار اسلام است./201/820/ب1

ارسال نظرات