۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۴۸۳۲۹۹
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی:

انقلاب اسلامی تسلط سیاسی غرب را کنار زد

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که خداوند ابدا دوست ندارد که کفار بر مؤمنان مسلط شوند، گفت: انقلاب اسلامی تسلط سیاسی دشمنان را کنار زد و امروز ما باید برای کنار زدن تسلط فرهنگی و اقتصادی دشمنان بکوشیم.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) شب گذشته در برنامه تلویزیونی گرا با بیان این که روحانیت از پیش از انقلاب تاکنون هر فعالیتی را چه از جنس نرم افزاری و چه سخت افزاری با حمایت خداوند متعال و همت مردم انجام داده است، گفت: خوشبختانه اینگونه فعالیت ها تأثیر جهانی نیز داشته است.

وی ادامه داد: امروز مردم  از روحانیت انتظار دارند تا علاوه بر نیازهای جامعه، نیازهای جهانی را برآورده کند و البته انتظاراتی به حق است اما باید به حمایت از روحانیت برخواست و حضرت امام راحل(ره) اهمین روحانیت را اینطور بیان می کنند که اگر روحانیت نبود از اسلام هیچ چیز باقی نمی ماند.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که البته باید بین روحانیت مرز بندی قائل شد چراکه همه آنان به یک گونه نیستند، تصریح کرد: مردم باید میان روحانیت بروز، دردمند و انقلابی با دیگر روحانیت پایبند به عقاید خلاف دین تفاوت و تمایز قائل شوند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که زندگی، رفتار و سخنان روحانیت باید حجت باشد، بیان کرد: از نگاه من فیلم مارمولک دفاعی از روحانیت بود چراکه بیان کرد همه روحانیت یکطور نیستند.

ماهیت حوزویان ماهیت صداقت و حقیقت گویی است

وی با بیان این که ماهیت حوزوی ماهیت صداقت و حقیقت گویی است، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم عالم بی عمل را به سگ و در جای دیگری به حرامخواران تشبیه می کند، همچنین مومنان و علما درجات بالایی دارند و امام راحل(ره) در ابتدا از شهدای روحانی می گویند تا تهمت را پاسخ دهند چراکه روحانیت همواره در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل بوده اند.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که دنیای فانی برای همه قشرهای جامعه جلوه های متفاوتی دارد، بیان کرد: زمان جنگ در حین تحصیل امام اینطور می گفتند که جنگ در راس امور است و به هیچ کس اجازه نمی دادند که نرود، از طرفی تناقضی وجود داشت چراکه با رفتن به جنگ از درس می افتادند و از دیگر سو هدف از مجتهد شدن آن بود که خود را فدای دین کنند.

لزوم حضور نور توام با عمل در روحانیت بروز انقلابی

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که پیدا کردن جایگاهی در آینده حوزه علمیه از نگاه دنیای حوزویان است، گفت: اینکه امام فرموده بود شهدا از تعلقات دنیوی دل بریدند برای طلاب تعلقات درسشان بود و نور باید با عمل به دست آید.

وی با بیان این که علما به سبب ضریب تاثیر فوق العاده وجه تخریبی فراوانی نیز دارند، بیان کرد: اگر عالم و مجتهد فاسد شود جهان فاسد می شود، همواره نیز به طلاب گفته ام که به محض طلبه شدن شیطان کینه شما را به دل گرفته و برایتان طرح و برنامه می چیند، گاهی جوان شب و روز کار می کند اما در کسوت طلبگی جنبشش کم می شود که این نشان نفوذ شیطان است.

حجت الاسلام نظافت  با بیان این که انتقاد مردم از روحانیت به این سبب است که از آنان انتظار بالایی دارند و معتقدند که نباید مرتکب خطا و اشتباهی شوند، اظهار کرد: مردم به روحانی در چشم معصوم نگاه می کنند و اعتقاد دارند که نباید گناهی کند در صورتی که روحانی نیز همچون دیگر مردم مرتکب خطا و اشتباه می شود و با این نگاه خطای روحانیت برایشان برجسته می شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)  با بیان این که خداوند ابدا دوست ندارد که کفار بر مومنان مسلط شوند، گفت: انقلاب اسلامی تسلط سیاسی دشمنان را کنار زد و امروز ما باید برای کنار زدن تسلط فرهنگی و اقتصادی دشمنان بکوشیم.

وی امروز در جامعه اسلامی لایه های پنهانی از تحجر باقی مانده است، یادآور شد: امروز سرمایه دارانی که سرمایه شان را در راه خدا خرج نمی کنند برای مذهبی شدن به طیف خاصی از روحانیت روی می آورند که وجهه کارشان را خوب جلوه دهد و افراد کسانی را به عنوان معتمد خود انتخاب می کنند  که با هوسشان سازگاری داشته باشد.

کردار و رفتار روحانیت متحجر به دور از مقوله سیاست است  

حجت الاسلام نظافت با بیان این که اگر عالم هوس های پنهانی دارد به این سبب است که از علم خود به خوبی استفاده نکرده، بیان کرد: دوران شاه عده ای از روحانیت برای اینکه زندگیشان به خطر نیافتد به تحجد روی آوردند.

وی با بیان این که در افراد متحجد هیچ گونه پویایی و تحرکی راه ندارد، خاطر نشان کرد: ما شیعیان را در دنیای امروز به عزاداری برای ائمه اطهار می شناسیم و این عزاداری برای امامانی است که هر یک به طریقی کار سیاسی کردند اما متاسفانه روحانی بالای منبر اینطور می گوید که کار سیاسی نباید کرد و به سیاست اهمیت ندهید که این بیان نمایانگر تحجر است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که تحجر مقوله تشکیکی است، گفت: ممکن است فردی شعار انقلابی بودن را بدهد اما متحجر باشد، اگر کسی منادی وحدت بین شیعه و سنی باشد آنانی که بگویند شیعه را تضعیف می کنی متحجر هستند.

روحانیون متحجر اهمیت و ارزشی برای محتوای قیام حسینی قائل نیستند

حجت الاسلام نظافت با بیان این که اهل بیت منادی وحدت و اتحاد بودند، تصریح کرد: امروزه مردم باید متحجرین را بشناسند، متحجرین همان هایی هستند که دوست و دشمن تاریخی دارند و به جای محتوای قیام حسینی به ظواهر حسینی تاکید دارند.

وی با بیان این که متحجرین آنانی هستند که با وجود آنکه می بینند دشمنان تابلودار اسلام با امام مخالفت می کنند، آنان نیز دست از مخالفت برنمی دارند، یادآور شد: بنده روحانی باید با عزاداری نوید حمایت از  امت اسلامی را به جهانیان بدهم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که خطای روحانیت همچون تاریکی در یک عباست، گفت: جمعی از روحانیت به ویژه آنانی که پس از انقلاب درآمد حلال  زیادی کسب کردند رسالتشان را فراموش کردند در صورتی که اگر کسی درامد حلال کسب کرد نباید اطرافیان، اقوام و مستضعفان را فراموش کند.

روحانیت متحجر خطای خود را به پای دین نگذارند

حجت الاسلام نظافت ادامه داد: عده ای به درگاه امام رضا(ع)  امدند و گفتند ما شیعه هستیم ایشان گفتند که شما شیعه نیستید بلکه محبید و  نباید ما خطای خود را به پای دین بگذاریم، روحانیت علمدار موضوعی هستند و نباید خلاف آن عمل کنند.

وی با بیان این که مشکل امروز ما این است که علم های تولید شده توزیع نمی شوند، بیان کرد: اگر با متن مساله برخورد نداشته باشند تولیداتشان کاربردی برای جامعه ندارد و روحانیت باید برای توزیع و نشر علم بسیج شوند؛ امروز علم های تولید شده تلمبار شده و باید برای مردم وقت گذاشت و با انان ارتباط داشت تا مسائل را یافت و بدانید که چه چیزهایی را باید محقق کنید.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که متحجران مدعی تشیع و ولایت به اهل سنت با راندن انان از معارف اهل بیت ظلم می کنند، اظهار کرد: در روایتی امام رضا(ع) فرمود که خداوند رحمت کند هر که امر ما را زنده کند، اگر مردم بدانند سخنان ما چقدر زیباست همه می ایند و مدعیان و متحجران با محصور نگه داشتن اهل بیت ظلم بزرگی مرتکب می شوند./864/202/ب2

ارسال نظرات