۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۸۳۳۰۵
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی:

طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام فاطمیه اداره کل همزمان در سراسر استان طرح سوگواره یاس نبوی را در بقاع متبرکه برگزار می کند، گفت: این طرح از 7 تا 13 اسفند در 45 بقعه متبرکه استان برگزار می شود.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دهه فاطمیه(س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) جایگاه و اهمیت و بالایی در نزد خداوند متعال دارند و ایشان اسوه پایبندی به ولایت هستند.

وی با بیان این که همزمان با ایام فاطمیه اداره کل اوقاف در سراسر استان به صورت همزمان طرح سوگواره یاس نبوی را در بقاع متبرکه برگزار می کند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شوند از این رو مناسبت های مذهبی باید در این بقاع برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا(س) را از اهداف این طرح دانست و افزود: برنامه های مذهبی و فرهنگی بسیاری در ایام فاطمیه در بقاع متبرکه انجام می شود.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: برگزاری همایش رهروان یاس نبوی، برپایی خیمه ‌های معرفت، قرائت خطبه حضرت زهرا(س) و زیارتنامه فدکیه، مراسمات شب شهادت، روز شهادت و شام شهادت و برپایی غرفه مشاوره وقف در طرح سوگواره یاس نبوی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح از هفتم تا سیزدهم اسفندماه و در 45 بقعه متبرکه استان برگزار می شود، ادامه داد: همایش رهروان یاس نبوی در 15 بقعه، مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) در 14 بقعه و قرائت زیارت نامه و خطبه فدکیه در 33 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری 16 خیمه معرفت و 15 غرفه مشاوره وقف در بقاع متبرکه، خاطرنشان کرد: همچنین در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در 12 بقعه متبرکه از امامزادگان شاخص استان بر اساس نیات واقفان اطعام توزیع می شود.

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: در ایام عزاداری حضرت زهرا(س) 33 مبلغ بومی و 24 مبلغ غیربومی و اعزامی از قم در بقاع متبرکه استان به معرفی شخصیت و سیره زندگی حضرت زهرا(س) می‌پردازند./880/202/ب2

ارسال نظرات