۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۸۳۳۳۳
فلاحت پیشه مطرح کرد؛

لزوم ارائه گزارش دیوان محاسبات پیرامون لایحه بودجه 96

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در اخطاری گفت: لازم است که دیوان محاسبات گزارش خود را در خصوص لایحه بودجه سال 96 ارائه کند.
فلاحت پیشه

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آیاد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه هفتم اسفندماه در حاشیه بررسی تبصره 5 لایحه بودجه سال 96 در اخطاری قانون اساسی، گفت: دیوان محاسبات باید گزارش خود را پیرامون لایحه بودجه سال 96 ارائه کند. بر اساس تبصره 5 لایحه بودجه سال 96 دولت مختار است رقمی بالغ بر 80 هزار میلیارد تومان اوراق بهادار منتشر کند که این رقم 4 برابر عملکرد عمرانی دولت در سال‌های اخیر است.

وی با اشاره به بدهی‌های دولت یازدهم، عنوان داشت: اخطار بنده به دیوان محاسبات است که باید هرچه سریع‌تر گزارش عملکرد در زمینه فروش اوراق قرضه را ارائه کند تا نمایندگان بدانند به چه میزان استقراض دولت محقق شده است.

گفتنی است علی لاریجانی در پاسخ به فلاحت پیشه، بیان داشت: گزارش دیوان محاسبات به مجلس ارائه شده است، ایراد مطروحه به بودجه سال 96 وارد است اما، دولت با مشکل بودجه‌ای مواجه است و چاره‌ای به جز استقراض ندارد./856/پ202/ص

ارسال نظرات