۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۸۳۳۷۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تسهیل ازدواج جوانان با پرداخت وام‌‌های ربایی محقق نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: پرداخت وام‌‌های ربایی به عنوان وام ازدواج به جوانان، راه حل تسهیل ازدواج جوانان نیست.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و به همت هیأت صاحب الزمان(عج) در تهران برگزار شد، با اشاره به راه و روش زندگی، گفت: برخی از انسانها هرگز هدایت نمی‌شوند.

وی افزود: این افراد هرگز نسبت به نعمات الهی شاکر نبوده و هوای نفس و گناهان چشم و گوش آنان را از دیدن و شنیدن حق کور و کر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به قرآن کریم، اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر خیری در آنان باقی مانده بود هدایتشان می‌کردم؛ این افراد خودشان را از دریافت رحمت الهی محروم کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه معجزه نشانه حقانیت انبیای الهی برای هدایت مردم است، گفت: بسیاری از مردم با دیدن معجزه نه تنها انبیای الهی را انکار کردند بلکه با آنان به دشمنی و ستیز پرداختند.

وی معجزه را برای دیندار شدن مردم کافی دانست و عنوان کرد: کسانی درونشان دچار تاریکی متراکم شده هرگز حاضر به قبول کردن پند و موعظه نخواهند بود.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند «بستگان و نزدیکان پیامبر(ص) به قدری از رسول خدا(ص) خصوصیات و ویژگی های نیک دیده بودند که به ایشان لقب امین دادند این در حالی بود که خودشان و مردم مکه غرق در گناه بودند اما زمانی که پیامبر(ص) به رسالت مبعوث شدند قوم و خویشاوندان گوششان را از شنیدن حق بستند و پیامبر(ص) را به سخره ‌گرفتند و می‌گفتند جهان جادوگری مانند تو به خود ندیده است».

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: خداوند می‌فرماید «این افراد گناهکار در سیطره حکومت من قرار دارند، در روز قیامت به ذره ذره اعمالشان رسیدگی خواهم کرد».

وی تصریح کرد: اولیای الهی و مؤمنان اهل انحراف و گناه نیستند، آنان اقامه کنندگان نماز هستند.

استاد اخلاق با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند «من از دنیای شما عطر، ازدواج و زن را بسیار دوست دارم»، گفت: امنیت جامعه با آسان گرفتن ازدواج محقق می‌شود، فراهم کردن زمینه ازدواج تنها بر عهده والدین نیست بلکه حکومتها نیز در این امر وظیفه مهمی بر عهده دارند که باید انجام دهند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: امروز وام ازدواج برای جوانان امری بی معنا است گرفتن وام و پس دادن آن در سالهای پس از ازدواج آن هم بیشتر از هزینه دریافتی برخلاف کلام ائمه معصومین(ع) در امر تسهیل ازدواج جوانان است بنابراین در امر ازدواج باید کمک فی سبیل الله صورت بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: خانواده‌هایی که توانایی مالی برای ازدواج فرزندانشان دارند وظیفه دارند برای ازدواج فرزندان هزینه کنند در غیر این صورت والدین هیچ وظیفه‌ای ندارد بلکه حکومت باید برای فرزندان آنان هزینه کند و این امر باید با هزینه بیت‌المال صورت بپذیرد نه با وام‌های ربایی و کشنده.

وی با بیان اینکه نصیحت انسان را از لغزش باز می‌دارد، خاطرنشان کرد: انسانی که موعظه را می‌پذیرد به کمال و سعادت نزدیک می‌شود دو کتاب گرانسنگ قرآن کریم و نهج البلاغه سراسر موعظه است./813/201/ب2

 

ارسال نظرات