۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۴۸۳۵۴۲
کارشناس مسائل دینی:

خانواده محوری راهکار عبور از فتنه‌های آخرالزمان است

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان این‌که خانه محل نزول آرامش‌های عرفانی و ایمانی است، گفت: سرمایه گذاری بر خانه و خانواده محوری راهکاری است که اهل بیت(ع) بر آن جهت عبور از فتنه آخرالزمان و حفظ دین و دین‌داری تأکید کرده اند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور شب گذشته، هفتم اسفندماه در رواق دارالمرحمه حرم رضوی به تبیین جایگاه خانه و خانواده در قرآن و سبک زندگی علوی و فاطمی پرداخت و اظهار کرد: در آخرالزمان دین‌داری به نحوی دشوار می‌شود که از حفظ و نگهداری دین به در دست نگه‌ داشتن پاره‌ای آتش تعبیر شده است.

وی تصریح کرد: در آخر الزمان آسیب‌ها، فتنه‌ها، فسادها، ناهنجاری ها و بی‌اخلاقی ها در دل جامعه به اوج می‌رسد و شیاطین جن و انس جامعه انسانی را به بی‌رحمانه مورد تاخت و تاز و دین و دین‌داری انسان‌ها را مورد حمله خود قرار می‌دهند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی تأکید کرد: در این میان راه حلی که قرآن، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به عنوان یکی از راهکارهای عبور از فتنه آخرالزمان و حفظ دین و دین‌داری ارائه می‌دهند، تأکید و سرمایه گذاری بر خانه و خانواده محوری است.

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: فضای خانه باید به وسیله عبادت، ذکر و مناجات به فضای رحمانی و ضد شیطانی تبدیل شود؛ باید مراقب بود تا پنجره‌های خانه به سوی صحنه‌ها و مجالس شیطانی باز نشود زیرا این مرحله نقطه آغازین آسیب پذیری انسان خواهد بود.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور اظهار کرد: خانه محل آرامش انسان و نزول آرامش‌های عرفانی و ایمانی است که درجه ایمان انسان را افزایش می‌دهد و این مهم زمانی محقق می‌شود که انسان با الگوبرداری از برترین خانواده جهان آفرینش، یعنی خانواده علوی و فاطمی، معادلات آن‌ها را فرا گرفته و در زندگی پیاده کند.

وی تأکید کرد: خداوند در قرآن 12 الگوی خانوادگی که مورد رحمت و عنایت ویژه خداوند قرار گرفته است را مورد تأکید قرار داده و ملاک‌های آن‌ها را بیان می‌فرمایند؛ خداوند ملاک و ویژگی‌های خانواده‌هایی چون خانواده حضرت آدم(ع)، ابراهیم(ع)، موسی(ع)، شعیب(ع)، یوسف(ع)، زکریا(ع)، حضرت محمد(ص) و خانواده حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را بیان می‌فرماید و بر الگو برداری از آن‌ها تأکید می‌کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در ادامه به سه ویژگی خانواده حضرت زکریا(ع) و همسرش اشاره و ابراز کرد: خداوند برای این زن و شوهر سه ویژگی سبقت در خیرات، مناجات و فروتنی را برمی‌شمارد و آن را علت زندگی سرشار از برکت و رحمت این زوج معرفی می‌کند.

کارشناس دینی رسانه ملی در بررسی این سه ویژگی زندگی خانوادگی حضرت زکریا(ع)، گفت: رمز موفقیت‌های مادی و معنوی در این است که زن و شوهر در هرکاری به ویژه کارهای‌ خیر با هم همدل و هم عهد باشند و هر کار خیری که برای خانواده، اقوام، دوستان و عموم مردم از دستشان بر‌می‌آید را با هم انجام دهند؛ همچنین در فراز و نشیب‌های زندگی باید خانواده را بر محور دعا، مناجات و ذکر مدیریت کرد و به جای امید به مردم، تمام توجه به سوی خداوند باشد و در نهایت در مقابل پروردگار از خود فروتنی و خشوع به خرج داد.

وی به ویژگی‌های خانواده علوی و فاطمی اشاره و عنوان کرد: در این خانواده همه اعضا با هم همدل هستند و در مشکلات و فراز و نشیب‌ها نه تنها حیران و سرگردان نمی‌شوند بلکه رابطه‌شان با خداوند را افزایش می‌دهند.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور تصریح کرد: در این خانواده همه اعضای آن با هم در شمار بندگان خداوند قرار دارند و به طرف بالاترین مقامات بهشت حرکت می‌کنند و هیچ یک از اعضای این خانواده از حرکت در مسیر بهشت جا نمی‌ماند که این ویژگی جزو ویژگی‌های خانواده‌های الهی و رحمانی است؛ خانواده‌هایی که همه اعضای آن به صورت دسته جمعی وارد بهشت می‌شوند و سلام ویژه خداوند بدون واسطه و به صورت مستقیم به آن‌ها ابلاق می‌شود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی به ویژگی دیگری از خانه و خانواده علوی و فاطمی اشاره و بیان کرد: در سبک زندگی علوی و فاطمی، تمام روزنه ها و فضای خانه در برابر نفوذ شیاطین انس و جن محافظت می‌شود و به همین دلیل است که حضرت زهرا(س) با آن مقام عصمت، در وصیت‌نامه‌شان مهم‌ترین افتخارشان را دروغ نگفتن به همسر و اهل خانواده بیان می‌کنند؛ زیرا اگر دروغ وارد خانه‌ای شود آن خانه محل فرود گروه‌های شیطانی خواهد شد./1308/201/ب2

ارسال نظرات