۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۸۳۷۸۰
حجت‌الاسلام پناهیان:

برای عبور از فتنه‌های آخرالزمان باید واقع‌بین بود

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: برای عبور از فتنه‌های آخرالزمان باید واقع‌بین بود، امروز حتی کودکان ما نیز می‌دانند که آمریکا قابل اعتماد نیست.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز در اختتامیه جشنواره «ایران قیامت شد» که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: برخورد امیرمومنان علی(ع) با فتنه متفاوت بود گاهی سختگیرانه، گاهی ملایم و گاهی نیز با آنها مماشات داشت.

وی افزود: حضرت در مقابل فتنه جمل و فتنه معاویه برخوردی قاطعانه داشتند، که اولی را سرکوب کرده اما بر دومی فائق نیامدند، مقابل فتنه خوارج ابتدا با مماشات وارد شده و در نهایت آن را قاطعانه سرکوب کردند.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: امام راحل با فتنه منتظری و بنی صدر با مماشات برخورد کردند اما با فتنه مهدی هاشمی سخت برخورد کرده و اجازه ندادند به میل خود رفتار کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فتنه استعداد انسان را به چالش می ‌کشد، عنوان کرد: فتنه‌های آخرالزمان با فتنه صدر اسلامی بسیار تفاوت دارد، در آخر الزمان فتنه‌ها به سرعت بروز و ظهور کرده و به همان سرعت از بین می‌روند اما در صدر اسلام گاهی یک فتنه سالهای طولانی ادامه داشت.

وی افزود: در فتنه 88 دشمنان مردم را از شرکت در انتخابات منع می‌کردند اما در دو انتخابات اخیر مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق می‌کردند.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: همه می‌دانند که اتفاقات سال 88 فتنه بود اما چون فتنه‌گران در آن شکست خوردند دوست ندارند لفظ فتنه برای آن به کار برده شود اگر سیاستمداران ما نیز از کلمه فتنه استفاده نمی‌کنند عوام‌زده یا عوام‌فریب هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فتنه آشتی ملی در کشور، بیان کرد: با فتنه آشتی ملی در همان ابتدا برخورد صورت گرفت اما با اتهام دخالت نظامیان در انتخابات گذشته هنوز برخوردی صورت نگرفته است.

وی افزود: برای عبور صحیح از فتنه‌ها باید واقع‌بین بود یعنی آنجا که به ضرر ملت است باید کنار کشید و این نیاز به بصیرت و واقع‌بینی دارد.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: موسوی در انتخابات سال 88 بدون واقع‌بینی نتیجه انتخابات را برای ثبات جامعه قبول نکرد به همین دلیل محبوبیت خود را از دست داد اما هاشمی در سال 84 با این حال که نتیجه انتخابات را قبول نداشت اما با واقع بینی صبورانه با آن برخورد کرد و سبب شد عزت او بازگردد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر برخی از سیاست‌مداران ما واقع بینی داشتند برجام به ما تحمیل نمی‌شد، امروز حتی کودکان ما نیز می‌دانند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فتنه آخرالزمان اگر بخواهیم به نفع مردم انتخاب و یا حرکت کنیم باید واقع‌بین باشیم./201/807/ب1

ارسال نظرات