۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۸۳۷۸۳

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری اجتماع بزرگ فاطمیون در جزیره هرمز، برگزاری گفتمان دینی فاطمه شناسی در حوزه خواهران حاجی آباد و تشریح برنامه های مراسم ایام فاطمیه در ابوموسی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام عبدالحمید گلزاری سرپرست تبلیغات اسلامی هرمز گفت: همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قرن یازدهم هجری قمری، بر اساس سنتی دیرینه و مذهبی، اجتماع بزرگ فاطمیون با شرکت ارادتمندان، محبان و عاشقان اهل بیت(ع) در مسجد حضرت امیر المومنین (ع) جزیره هرمز  برگزار می شود.

وی با اشاره به این که اجتماع بزرگ فاطمیون در سالگرد شهادت بزرگ بانوی دو عالم برگزار می شود، افزود: این همایش همزمان با اجرای طرح ملی سوگواره یاس نبوی از سوی از سازمان در جزیره هرمز  برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عبدالحمید گلزاری با اشاره به اهمیت توجه به موضوع ولایت‌مداری و بصیرت انقلابی مردم اظهار داشت: دشمنان اسلام همواره به دنبال ضربه زدن به ولایت هستند و تلاش می‌کنند که از این طریق به تمامی اهداف شوم و پلید خود برسند، بنابراین امروز، دفاع از ولایت یکی از مهم‌ترین تکالیف این ملت است.

وی افزود: باید به موضوع ولایتمداری عمل کرد نه تنها به شعار آن اکتفا کرد، اگر به موضوع ولایت‌مداری عمل کنیم این انقلاب مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی هرمز با بیان اینکه مردم ایران باید با جنگ نرم دشمن آشنایی پیدا کنند افزود: در صورتی که مردم ارتباط قلبی و واقعی با ائمه معصومین(ع) برقرار کنند و حضرت زهرا(س) و خاندان ایشان را به خوبی بشناسند دشمن را در بحث جنگ نرم شکست خواهیم داد.

وی با اشاره به پیام شهادت حضرت زهرا(س) و ضرورت توجه به این پیام تصریح کرد: همه می‌دانند که حضرت فاطمه زهرا(س) برای دفاع از ولایت به شهادت رسید و این پیام باید به خوبی به نسل جوان منتقل شود.
 
حجت الاسلام گلزاری  همچنین برنامه های دهه دوم فاطمیه در جزیره هرمز  را تشریح کرد و افزود: در سالروز شهادت حضرت ز هرا مراسمهای عزاداری در سطح بخش هرمز با حضور همه هیات مذهبی  برگزار میگردد و همچنین در این دهه کرسی های تلاوت  به مدت پنج شب در تمام مساجد این جزیره بر پا خواهد بود .

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی هرمز بیان داشت در سالروز شهادت دخت نبی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشیع نمادین  آن بانو  در جزیره هرمز برگزار می گردد .
 
برگزاری گفتمان دینی فاطمه شناسی در حوزه خواهران حاجی آباد

یاسر بازیار کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه با هدف تبیین سیره زندگانی حضرت زهرا (س) و ارتقاء معارف و سطح آگاهی بانوان در خصوص مقام و منزلت آن بانوی بزرگوار، گفتمان دینی "فاطمه شناسی" ویژه خواهران حوزوی برگزار شد.

وی به حضور استاد این گفتمان اشاره کرد و افزود: گفتمان دینی فاطمه شناسی ویژه خواهران حوزوی با حضور حجت الاسلام فاطمی مدیر حوزه علمیه برادران با موضوع شناخت سیره فاطمی، حجاب و عفاف، تحکیم بنیان خانواده و پرسش و پاسخ برگزار شد.

بانوان جامعه اسلامی در تمام عرصه های ملی و مذهبی حضور فعال دارند

رقیه کاظم زاده مسؤول بانوان فرهیخته شهرستان بندر لنگه در دیدار با سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه حجت الاسلام محمد فولادی گفت:‌ بانوان جامعه اسلامی با حضور خود در تمام مراسم ملی و مذهبی برای تمامی بانوان جهان اسلام الگو و نمونه هستند. هنگامی که مراسمی اعم از ملی و مذهبی شروع می شود حضور بانوان این مرز و بوم در کلیه مراسمات چشمگیر است.

وی افزود: بانوان جامعه اسلامی با سر لوحه قرار دادن سیره بانوان عالم اسلام و ائمه اطهار همواره الگوی مناسبی برای بانوان جهان هستند و شاهد این قضیه هستیم که تعداد زیادی از زنان اروپایی و آمریکایی به دین مبین اسلام گرایش پیدا می کنند.

مسؤول بانوان فرهیخته شهرستان بندر لنگه ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: بانوان جامعه غربی و اروپایی به سبب از هم گسختگی بنیان خانواده و جامعه از زن به عنوان کالا و تبلیغات استفاده می شود و زنان چنین جامعه ایی به سبب خستگی از بهره گیری تبلیغاتی و جنسیتی خسته می شوند و تمایل به دین مبین اسلام پیدا می کنند.

کاظم زاده در ادامه با اشاره به الگو و فضیلت و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد:‌ بانوی بزرگوار و بی نظیر اسلام در تمام شئون فرهنگی و مذهبی بی نظیر بودند در آیین همسر داری و مدیریت خانه و دفاع از حریم ولایت و  پاسداشت ارزش های اسلامی ایشان الگوی بی نظیر هستند. الگو برداری از سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی موثر است.

وی در پایان گفت:‌ انشالله که بانوان جامعه اسلامی با فرهنگ و بستر سازی در زمینه عفاف و حجاب در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی کوشا باشند و سعی در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی نمایند.

تشریح برنامه های مراسم ایام فاطمیه در ابوموسی

حجت الاسلام شیرزاد حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی به تشریح برنامه های ایام فاطمیه دوم در شهرستان ابوموسی پرداخت و گفت: با توجه به ظرفیت خوب شهرستان در برگزاری مراسم مذهبی و همکاری همه نهادها با یکدیگر بناست سه برنامه محوری در سطح شهرستان با محوریت مسجد جامع برگزار گردد.

وی افزود: یکی از این برنامه ها برنامه مراسم شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست که در مسجد جامع شهرستان برگزار می گردد و با توجه به شور و اشتیاق مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پیش بینی می شود این مراسم با شکوه تر از سالیان گذشته برگزار شود.

حجت الاسلام حسنی با اشاره به مراسم دسته روی در روز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: در روز شهادت حضرت فاطمه(س)دسته جات عزاداری از حسینه امام خامنه ای شهرک ولایت به سمت مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع)حرکت می کنند و در مسجد جامع به عزاداری و سوگواری می پردازند.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: مراسم های دیگری که برای روز شهادت تدارک دیده شده است شامل سخنرانی، مداحی برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی و همچنین برگزاری مراسم شام غریبان است که امیدواریم به یاری اهل بیت(ع) و خاصه حضرت زهرای مرضیه (س)به خوبی برگزار شود./303/851/ب1

ارسال نظرات