۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹
کد خبر: ۴۸۳۷۹۱
حجت الاسلام رضایی اصفهانی مطرح کرد؛

نقش بی نظیر شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

دبیر کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: در طول تاریخ شیعه اندیشمندان و عالمان بزرگ شیعی در گسترش علوم اسلامی نقش داشته اند و آثاری در این زمینه شکل گرفته است.
حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین پیش نشست «کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» با نظارت حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکشنبه شب در مجتمع آموزشی و پژوهشی دارالولایه قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی در نخستین پیش نشست این کنگره علمی با موضوع«نقش دانشمندان شیعه در گسترش علوم اسلامی» اظهار داشت: سرچشمه علوم اسلامی، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بودند.

دبیر کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ادامه داد: شیعیان از زمان رسول خدا(ص) به عنوان پیروان امیرمؤمنان(ع) شناخته شدند.

وی بیان داشت: آنان که پیروان امامان و اهل بیت(ع) بودند، در این مسیر اندیشمندان و آثار زیادی در حوزه های علوم اسلامی به جهان تقدیم کردند که در پیدایش و گسترش علوم اسلامی نقش بسیار پررنگی داشتند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در طول تاریخ شیعه برخی عالمان بزرگ تلاش کردند که این شخصیت ها و آثار را به جهانیان معرفی کنند، از این رو کتاب های مهمی مانند تأسیس الشیعه، الذریعه، اعیان الشیعه و آثار دیگری شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر نیز حضرت آیت الله مکارم شیرازی با برپایی «کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» قصد دارد این امر مهم را سامانی جدید دهد و آثاری کامل تر و نوآمد در این زمینه به جهانیان عرضه کند.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی در بخش دیگر از این نشست علمی به تبیین نقش دانشمندان شیعه در گسترش علوم اسلامی پرداخت./840/پ203/ی

ارسال نظرات