۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۸۳۸۴۴
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

دین و انسان، لازم و ملزوم یکدیگر هستند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اگر انسان با نقشه دین زندگی کند نه تنها خودش ارزش می‌یابد، بلکه دین هم صاحب ارزش می‌شود، چرا که دین و انسان لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین در همایشی که به منظور تأسیس نهاد امور تربیتی در سالن شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در عرصه تربیتی موفق عمل کنیم باید بدانیم که خداوند انسان را حکیمانه آفریده است.

وی در ادامه با بیان این‌که خداوند انسان را با نقشه آفریده و قرآن منشور دین خداست، اظهار کرد: نقشه دین برای ایجاد تحول و تکامل در انسان نازل شده‌ است و انسان زمانی ارزش پیدا می‌کند که با نقشه دین زندگی کند.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر انسان با نقشه دین زندگی کند نه تنها خودش ارزش می‌یابد، بلکه دین هم صاحب ارزش می‌شود چرا که دین و انسان لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: فلسفه وجودی ادیان الهی و ارسال رسل و انزال کتب، وجود قلب، جان و روح انسان است و انسان هم بدون ارسال رسل و انزال کتب ارزش نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که تحکیم مبانی عقیده، اساسی‌ترین و مهم‌ترین اصل در ساختار تربیتی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: عقیده زمینه‌های عبادت را برای انسان فراهم می‌کند و عبادت و بندگی خداوند انسان را با تقوا می‌کند.

وی در پایان گفت: انسان با تقوا، صاحب کرامت می‌شود و انسانی که به کرامت دست پیدا کند، به دنبال خواسته‌های پست دنیایی نخواهد رفت و در نهایت به سعادت و کمال دست پیدا می‌کند./873/102/ب2

 

ارسال نظرات