۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۸۳۸۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

مسلمان‌ کشی‌ها نتیجه نبود وحدت امت اسلامی است

امام جمعه ارومیه گفت: گسترش مسلمان کشی‌ها نتیجه سست عمل کردن و متحد نبودن مسلمانان است که زمینه عرض اندام دشمنان را در بین مسلمانان با ایجاد تفرقه فراهم می‌آورد.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در دیدار هیأت آذربایجانی، اظهار داشت: طبق آیات قرآن و روایات معصومین(ع) رفت‌وآمد زیاد سبب ایجاد الفت و دوستی هر چه بیشتر بین مردم شده و امیدواریم این سفر زمینه را برای تعامل بیشتر بین دو کشور فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش پیامبر(ص) فرمودند: «مومنان با یکدیگر برادرند»، خاطرنشان کرد: طبق این روایت رابطه مومنان دوستی نه بلکه برادری خوانده شده‌ است که نشان دهنده بزرگی این امر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: متاسفانه دشمنان، ملت دو کشور را ازهم جدا کرده‌اند و با توجه به اینکه مردم دو کشور اکثرا شیعه هستند امیدواریم با عنایت خداوند ارتباط بین ما بیشتر شده و رفت‌وآمد ها زیاد شود.

وی بر اساس آیات قرآن کشتن یک نفر را برابر با کشتن تمام مردم دنیا و نجات یک نفر را نجات کل دنیا دانست و عنوان کرد: کسانی که خون مومنان و مسلمانان را به ناحق می‌ریزند گریزی از عذاب خداوند ندارند و قلب ما هم با یادآوری کشتاری که در آذربایجان و ایران رخ داد پر از غم و غصه می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به رسم مسلمان‌کشی که امروزه در کشورهایی مثل یمن، سوریه، عراق، بحرین و... اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این رسم نتیجه سست عمل کردن و متحد نبودن مسلمانان است که زمینه عرض اندام دشمن را در بین مسلمانان با ایجاد تفرقه فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به وعده خداند در قرآن مبنی بر اینکه کافران در نهایت مغلوب شده و به جهنم خواهند رفت، تاکید کرد: مسلمانان باید دست‌ به دست هم داده و با قدرت در برابر دشمنان بایستند تا پرچم توحید به دست امام زمان(عج) در جهان برافراشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی رمز پیروزی در برابر دشمنان را وحدت بین مسلمانان مطرح و خاطرنشان کرد: هرچه ارتباط مسلمانان با یکدیگر کم باشد و آنها از یکدیگر جدا شوند زمینه اختلاف و کینه زیادتر می‌شود.

وی مردم را اصل مهم در قدرت کشورها دانست و گفت: با توجه با اینکه مردم دو کشور آذربایجان و ایران نسبت به هم عشق می‌ورزند دولت‌ها هم باید زمینه ارتباط بیشتر مردم را با همدیگر فراهم کنند./202/936/ب1

ارسال نظرات