۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۸۳۸۷۳
مدیر حوزه علمیه امام خمینی نهاوند:

استعدادیابی در حوزه ها نیازمند آموزش است

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند گفت: توجه به امر استعدادیابی در حوزه، نیازمند آموزش کادر و اساتید است تا با روش های علمی استعدادیابی و پرورش استعدادها در این زمینه وارد شوند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام صادق صالح، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با توجه به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه، درباره ضرورت نظام مندسازی جذب طلاب، گفت: به طور معمول هر کاری اگر به صورت تشکیلاتی و نظام مند انجام شود بازدهی بیشتری خواهد داشت، حوزه ها نیز در زمینه جذب طلاب، برای حصول نتیجه و بازدهی بهتر، نیازمند نظام مندسازی هستند.

وی ادامه داد: جذب خوب و هدفمند در حوزه ها، نیازمند این است که مردم و داوطلبان از شرایط، محیط، فعالیت ها و اهداف حوزه های علمیه اطلاع پیدا کنند و با برنامه های آن ها آشنا شوند و این موضوع یکی از ضرورت های نظام مندسازی در جذب و پذیرش داوطلبان ورود به حوزه است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند اظهار داشت: در حوزه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند، جهت نظام مندسازی جذب طلاب، گروه هایی تشکیل شده است و امسال برای مساجد، روستاها و مدارس، هر کدام برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: البته حوزه های علمیه یک برنامه کلی هم در جهت نظام مندسازی جذب طلاب دارند که به صورت نشست هایی با آموزش و پرورش هیأت امنای مساجد و ائمه جمعه و تشکیل کمیته هایی در خود حوزه با حضور کادر و اساتید حوزه برگزار می شود.

حجت الاسلام صالح با اشاره به اهمیت توجه به امر استعدادیابی در حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه دارند به تدریج متوجه اهمیت این موضوع می شوند و اقداماتی در این زمینه انجام می دهند.

وی ابراز داشت: ما نیز در حوزه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند به دنبال این هستیم که ساز و کاری برای استعدادیابی طلاب در نظر بگیریم اما این موضوع نیازمند آموزش کادر و اساتید حوزه است تا با روش های علمی استعدادیابی و پرورش استعدادها آشنا شوند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند ابراز داشت: متأسفانه باید گفت مرکز و برنامه ای برای آموزش اصول و روش های استعدادیابی به مسؤولان و کادر حوزه وجود ندارد تا آکاهی و مهارت لازم در این زمینه را کسب کنند.

وی در پایان تأکید کرد: توجه به بحث استعدادیابی، هم در جذب و پذیرش داوطلبان ورود به حوزه های علمیه و هم در مورد طلاب در حال تحصیل در حوزه ها برای بالا رفتن کیفیت عملکرد حوزه و شکوفا شدن استعدادهای موجود در حوزه امری ضروری است و بحمدالله حوزه ها در حال حرکت به این سمت و سو هستند و امید است این حرکت روز به روز تقویت شود./979/303/ب2

ارسال نظرات