۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۸۳۸۹۱

پیکر شهدای دوران دفاع مقدس وارد تبریز شد

مراسم استقبال از پیکر 11 شهید دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم آذربایجان در فرودگاه شهید مدنی تبریز برگزار شد.
شهید گمنام

سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه مراسم استقبال از 9 شهید دوران دفاع مقدس که با حضور اقشار مختلف مردم آذربایجان در فرودگاه شهید مدنی تبریز برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حضور پرشور مردم در این مراسم نشان از زنده بودن آرمان‌های امام و شهدا دارد.

وی با بیان این‌که پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس به نام های ابراهیم ندیمی و منصور محمدی شناسایی شده و پیکر 9 تن دیگر گمنام باقی مانده اند، خاطرنشان کرد: برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهدا همزمان با ایام فاطمیه شور خاص معنوی به سراسر استان آذربایجان‌شرقی خواهد بخشید.

سردار جعفری با بیان این‌که عطر شهدای گمنام در جای جای استان پیچیده و روزهای آینده شاهد تجلی دلدادگی مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور استان خواهیم بود، افزود: مراسم تشییع پیکر پاک شهدا چهارشنبه هفته جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت 9:30 صبح از میدان شهدا به طرف میدان ساعت تبریز برگزار می شود.

وی با بیان این‌که امشب مراسم شبی با شهدا بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای اعظم حضرت امام خمینی برگزار خواهد شد، افزود: با تدفین پیکرهای مطهر این 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، استان آذربایجان‌شرقی مفتخر به وجود 188 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 53 نقطه خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که مراسم تدفین دو شهید گمنام در مرکز آموزش حضرت ولیعصر(عج) ناجا و منطقه پدافند هوایی برگزار می شود، گفت: پنج‌شنبه 12 اسفند نیز در شهرهای ترکمن‌چای، خسروشاه، گوگان و پادگان آموزشی عجب‌شیر مراسم تشییع و تدفین برگزار خواهد شد.

سردار جعفری با بیان این‌که ترکمن‌چای، خسروشاه، گوگان و پادگان آموزشی عجب‌شیر نیز میزبان شهدای گمنام خواهند بود، ادامه داد: دو شهید گمنام در ترکمنچای، دو شهید گمنام در خسروشاه، دو شهید گمنام در گوگان و یک شهید گمنام در پادگان آموزشی عجب‌شیر تشییع و تدفین خواهند شد.

وی در پایان خواستار حضور پرشور و حداکثری آحاد مختلف جامعه در مراسم تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس شد و اظهار داشت: امنیت، آرامش، عزت و اقتدار نظام اسلامی ایران مرهون مجاهدت و خون پاک شهداست، در حقیقت قدرشناسی از ایثارگری شهدا امروز با حضور در صحنه و عمل به وصیت‌نامه‌های ایشان محقق می شود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات