۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۸۳۹۲۹
آیت الله طبرسی:

پیشرفت کشور نباید فدای تسویه حساب های شخصی شود

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات سطحی در کشور تأکید کرد و گفت: پیشرفت کشور را نباید فدای تسویه حساب های شخصی کنیم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش مشترک سازمان نظام مهندسی مازندران با تسلیت ایام فاطمیه، به مظلومیت آن بانوی بزرگ اسلام در زمان حیات مطهر ایشان اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگ جهان در اوج مظلومیت به شهادت رسید و به خاک سپرده شد.

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره عملی آن حضرت است، افزود: متأسفانه جامعه اسلامی آن طور که شایسته بود به وظایف خود در برابر این بانوی نمونه اسلام عمل نکرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جامعه امروز اسلامی باید قدردان تلاش ها و از خودگذشتگی های ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی ما باشد، گفت: امروز هر چه داریم به برکت اهل بیت(ع) است و لحظه ای بدون ائمه اطهار(ع) زندگی کردن، جامعه را در مسیر نادرست قرار خواهد داد.

آیت الله طبرسی با بیان این که اهل بیت(ع) مسیر صحیح زندگی کردن را به ما نشان دادند و امت اسلامی به ویژه شیعیان باید در همان مسیر مشخص شده گام بردارند، خاطرنشان کرد: انحراف از مسیر اهل بیت(ع) موجب گمراهی انسان خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عزت و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون پیروی مردم کشورمان از سیره اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: تا زمانی که خورشید اهل بیت(ع) در جامعه نور افشانی می کند، نظام اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد.

امام جمعه ساری ملت بزرگ ایران را عاشق اهل بیت(ع) دانست و با بیان این که زندگی مردم کشورمان با اهل بیت(ع) پیوند خورده است، بیان داشت: امروز حرکت نورانی و ارزشمند آن حضرت به عنوان بنیانگذار ولایت و امامت استمرار دارد و ارادتمندان در هر مکانی با تأسی به ایشان از ولایت و امامت دفاع می‌کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله وحدت و همدلی برای پیشرفت کشور و استان اشاره کرد و آن را کلید حل بسیاری از مشکلات امروز دانست و گفت: اگر در همه بخش ها شاهد وحدت و همبستگی باشیم به حتم به یک رشد متوازن دست خواهیم یافت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تفرقه و اختلاف سم مهلکی برای پیشرفت کشور است، تصریح کرد: کشورمان در هر مقطعی برای پیشرفت و همچنین ایستادگی در برابر توطئه دشمنان نیازمند وحدت داخلی است.

امام جمعه ساری وحدت داخلی را یک راهبرد مهم برای رفع مشکلات و خنثی کردن توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره برای ضربه زدن به این انقلاب از تفرقه و اختلافات داخلی سوء استفاده می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در جامعه ای که وحدت و همبستگی وجود نداشته باشد شاهد هرج و مرج و بحران های احتمالی خواهیم بود، تصریح کرد: اگر امروز کشورمان در عرصه های مختلف شاهد یک رشد و توسعه مناسب است به دلیل همبستگی داخلی مردم کشورمان است.

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه در کشور و به ویژه در مازندران همواره این ایراد وجود داشته که سعی می کنند همدیگر را زمین بزنند، ادامه داد: به جای مچ گیری و برخی سیاسی کاری ها باید کمک کنیم تا مشکلات کشورمان رفع شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود از نخبگان به عنوان پیش قراولان پیشرفت و توسعه کشور عنوان کرد و افزود: امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور جوان از ظرفیت بالای نخبگی بهره مند است که نباید نسبت به این ظرفیت بالا بی توجهی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود از وجود 32 هزار مهندس در استان اشاره کرد و این مسأله را ظرفیت بسیار ارزشمندی برای پیشرفت استان عنوان کرد و گفت: متأسفانه علیرغم وجود چنین توانمندی بالایی متأسفانه شاهد مشکلات بسیاری در استان هستیم که باید واکاوی شود.

امام جمعه ساری بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات سطحی در کشور تأکید کرد و با بیان این که نباید کشور و استان را فدای تسویه حساب های شخصی کنیم، تأکید کرد: امروز کشورمان برای پیشرفت نیازمند برادری و وحدت است نه این که روی یک میز به دعوا و انتقادات شدید بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز دوره اختلاف و تفرقه به پایان رسیده و فصل با هم بودن و وحدت آغاز شده است، تصریح کرد: نباید در جامعه ما این شهر و آن شهر و این گروه و آن گروه وجود داشته باشد بلکه همه مردم و مسؤولان باید برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی و استان  تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مازندران به عنوان یک استان استراتژیک در کشور یاد کرد و با بیان این که متأسفانه علیرغم وجود ظرفیت های بالا در استان هنوز نتوانستیم یک طرح مهم اقتصادی را در این منطقه اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: این سؤال باقی است که برای منطقه آزاد و پتروشیمی در مازندران چه کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که امروز یکی از مهم ترین نیازها و مطالبات مردم به ویژه نسل جوان اشتغال است، تصریح کرد: به جای دعواهایی سیاسی و گروهی باید در یک نقطه ای جمع می شدیم و شغلی ایجاد می کردیم که همین مسأله بستر توسعه و پیشرفت کشور و استان را فراهم می کرد.

وی در ادامه بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای و نظارت ها از سوی مهندسان تأکید کرد و گفت: اگر هر کسی در کشورمان به وظایف محوله خود به نحو مطلوب عمل کند به حتم شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه به حادثه دلخراش پلاسکو در تهران اشاره کرد و با بیان این که این چنین حوادثی باید الگویی برای مهندسان و دیگر بخش های کشور شود، افزود: باید در پروژه های عمرانی اصول مهندسی و نظارت به طور جدی مورد توجه قرار گیرد./950/202/ب2

ارسال نظرات