۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۸۳۹۶۰

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری چهارمین کنگره شهدای بسیج جامعه پزشکی هرمزگان در بندرعباس، نشست هيئت امناي انجمن خیرین مسکن ساز استان هرمزگان و نشست كارگروه ويژه رونق كسب و كار استان هرمزگان در فضاي مجازي از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، غلامعباس مؤمنی دبیر چهارمین کنگره شهدای بسیج جامعه پزشکی هرمزگان از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای جامعه پزشکی هرمزگان خبر داد و با بیان اینکه این شهدا مایه افتخار و الگوی دانشجویان این رشته هستند گفت: امید است با برگزاری این کنگره، همواره یاد و خاطره از خود گذشتگی و ایثار شهدای جامعه پزشکی را در جامعه زنده نگه داریم.

وی افزود: برگزاری این یادواره فرصتی است مغتنم تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس خدمات ارزشمند رزمندگان و شهدای جامعه پزشکی را نیز ارج نهاده چرا که آنها به لحاظ علمی، معنوی و شخصیتی الگوهای خوبی برای دانشجویان علوم پزشکی امروز هستند و بی شک دانشجویان ما با الگوبرداری از منش،شجاعت و ایثار آنها می توانند فردای بهتری را برای جامعه و خود رقم بزنند.

دبیر چهارمین کنگره شهدای بسیج جامعه پزشکی هرمزگان با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین جایگاه شهدای جامعه پزشکی در دفاع مقدس گفت: هر ساله شهدای جامعه پزشکی استان شناسایی و اسفند ماه هر سال در کنگره یادمان شهدای جامعه پزشکی استان از خانواده این شهدا تجلیل می شود.

مؤمنی با اشاره به رشادت هاي بسيجيان در طي هشت سال دفاع مقدس و جانفشاني آنها در جهت حفظ و حراست از كيان اسلام و انقلاب اظهار داشت: بسيج شجره طيبه اي است كه توسط امام راحل آن پير ژرف انديش پايه ريزي شد.

وی ادامه داد: اگر رشادت هاي بسيج و بسيجيان نبود هيچگاه ايران اسلامي به قله هاي رفيع پيشرفت نائل نمي شد و امروز هم جوانان برومند ايران اسلامي با تاسي از پدران بسيجي خود در تمام عرصه حضوري فعال، پرنشاط و معنوي دارند و با پيروي از فرامين رهبرمعظم انقلاب جانانه از كيان اسلام و انقلاب دفاع مي كنند.

دبیر چهارمین کنگره شهدای بسیج جامعه پزشکی هرمزگان گفت: پرستاران و پزشكان بسيجي همانگونه كه در زمان جنگ تحميلي و دفاع مقدس با ايثار و از خود گذشتگي پرچمدار مبارزه با استكبار و زورمردان بودند امروز هم در خدمت به مردم محروم همانند سال هاي دفاع مقدس مشغول به ارائه خدمات خداپسندانه به مردم محروم جامعه هستند.

مؤمنی تصریح کرد: چهارمین کنگره یادواره شهدای بسیج جامعه پزشکی استان با سخنرانی آیت الله توکل و مداحی یکی از مداحان استان سه شنبه 10 اسفند ماه در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برگزار و در این کنگره نیز برای نخستین بار از کتاب "خاطرات سرداران شهدای بسیج جامعه پزشکی استان هرمزگان"رونمایی می شود.

وی ابراز داشت: همزمان با برگزاری چهارمین کنگره شهدای بسیج جامعه پزشکی هرمزگان، پیکر پاک دو شهید گمنام هم در استان تشییع خواهد شد.

دبیر چهارمین کنگره شهدای بسیج جامعه پزشکی هرمزگان در پایان اذعان داشت: تا کنون ۱۵ شهید که اغلب امدادگر بودند، در استان شناسایی شده اند و امسال از خانواده شهدای حرم و خادمان بسیج جامعه پزشکی استان هرمزگان نیز تجلیل به عمل می آید.

همایش خیرین مسکن ساز در هرمزگان برگزار شود

جاسم جادری استاندار هرمزگان در نشست هيئت امناي انجمن خیرین مسکن ساز استان هرمزگان اقدامات خیرین مسکن ساز را کاری معنوی و دارای پاداش اخروی دانست و بیان داشت: ساخت سرپناه و مسکن برای مردم، کاری نیکو و بسیار مهم است و موجب جلب رضای الهی خواهد شد.

وي ادامه داد: در هرمزگان خیرین بسیار خوبی به خصوص در میان برادران اهل سنت داریم که کارهای خیر بسیاری در زمينه هاي مختلف انجام مي دهند و باید از ظرفیت آنها در عرصه ساخت مسكن نيز بیشتر استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان با تاكيد بر اينكه حمایت و پشتیبانی کامل را از خیرین مسکن ساز انجام می دهیم، تصريح كرد: باید تمرکز خود را روی ساخت مسكن در شهرهای زیر 25 هزار نفر قرار دهیم چون منجر به تثبیت جمعیت در اين شهرها و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهاي بزرگتر می شود.

جادری اضافه كرد: نهادهای مختلف همچون نظام مهندسی ساختمان مي توانند کمک کنند تا قیمت تمام شده مسکني که خیرین احداث می کنند، کاهش یابد.

وي گفت: در استان هرمزگان نزدیک به 30 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و هشت هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند كه نياز است براي تامين مسكن اين افراد با كمك خيرين مسكن ساز چاره انديشي شود.

استاندار هرمزگان خواستار برگزاري همایش خیرین مسکن ساز در اين استان شد و اظهار داشت: نياز است اين همایش در مرکز استان و شهرستان ها با حضور خیرین برگزار شود تا از خیرین بخواهیم در عرصه ساخت مسكن هم کمک های خوبی داشته باشند.

38 هزار واحد مسکونی توسط انجمن خیرین مسکن ساز در حال ساخت است

کیومرث سلگی مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز ايران نیز در این نشست، بیان داشت: انجمن خیرین مسکن ساز تشکیلاتی کاملا مردمی است كه بخش مردمی حساب 100 امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وي افزود: در کل کشور این انجمن در همه مراکز استان ها و همچنین در 100 شهرستان فعالیت دارد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز ايران ادامه داد: نیاز است ساختار اين انجمن بیشتر به شهرستان ها منتقل شود و در شهرستان های هرمزگان که ظرفیت مناسبی دارند، این انجمن می تواند فعال شود.

سلگی با بيان اينكه در زمینه بافت فرسوده هم انجمن خيرين مسکن ساز این آمادگی را دارد که به نوسازی این بافت ها کمک کند، تصريح كرد: طرح مسکن اجتماعی نيز در انجمن مورد بررسی قرار گرفته و قرار است به عنوان محور کار قرار گیرد.

وي خاطرنشان كرد: در کل کشور نزديك به 38 هزار واحد مسکونی توسط انجمن خیرین مسکن ساز در دست ساخت است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز ايران اضافه كرد: همچنين 11 هزار و 500 خانواده دارای دو معلول فاقد مسکن در کشور شناسايي شده اند كه قرار است با كمك انجمن و تعداد ديگري از نهادها، اين خانواده ها صاحب مسكن شوند.

پروژه 216 واحدی خیرین مسکن ساز در بندرعباس سال 96 افتتاح مي شود

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان هرمزگان نيز در اين نشست با بيان اينكه تامین مسکن برای اقشار مختلف مردم به خصوص قشر کم درآمد در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: بهترین راهکار این است كه دولت ها ظرفیت ها و زیرساخت ها را آماده کنند و با مشارکت مردم مسكن ساخته شود.

حمیدی افزود: انجمن خیرین مسکن ساز می تواند به عنوان یکی از ظرفیت های مهم به دولت ها در تامین مسکن کمک کند.

وي گفت: انجمن خیرین مسکن ساز در سال 89 در هرمزگان کار خود را آغاز کرد و پروژه 216 واحدی در بندرعباس توسط این انجمن احداث شده که تا کنون به 95 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در سال 96 مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان هرمزگان بيان داشت: همچنين طبق تفاهم نامه منعقد شده در سطح كشور و براساس سهميه در نظر گرفته شده براي هرمزگان قرار است براي خانواده هاي دارای دو معلول در استان، مسكن احداث شود.
 
 شتاب دهنده مجازي كارآفريني در هرمزگان راه اندازي مي شود

علي رئوفي در نشست كارگروه ويژه رونق كسب و كار استان هرمزگان در فضاي مجازي، افزود: با توجه به مشکلات موجود در کشور در حوزه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایده راه اندازی شتاب دهنده کارآفرینی در فضای مجازی در دستور كار مسئولان كشور  است.

وی افزود: موضوع بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال های اخیر در کشور به یک معضل تبدیل شده که علاوه بر پیامدهای اقتصادی تبعات اجتماعی، روحی و روانی را نیز برای این قشر از جامعه به دنبال آورده است.

رئوفي گفت: شرايط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگي امروز كشور به گونه ای است كه حل مشكلات و تنگناها، الگوها و راه حل های جديد و متفاوتی را طلب می كند.

وی افزود: تركيب جمعيتی جوان كشور، ضرورت ايجاد فرصت های شغلی و نيز نوسان بهای نفت سه عامل عمده ای هستند كه موجب می شوند سياست گذاران و تصميم سازان كشور به منبع درآمد سهل الوصول ديگری به جز نفت بينديشند و بی شک آن منبع جز ابتكار، خلاقيت و نوآوری منبع ديگری نيست.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر در کشور طرح های موثر و نوینی در حال اجرا است، بيان داشت: یکی از طرح هایی که در راستای کمک به حل این مشکلات به خصوص بیکاری فارغ التحصیلان طراحی شده، راه اندازی سامانه مجازی کارآفرینی با نام شتاب دهنده مجازي است.

معاون هماهنگي اموراقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان درباره روند فرآیند شتاب دهنده ها، اظهار داشت: شتاب دهنده ها عمدتاً مسیر ایجاد انگیزه، توانمندسازی و به ثمر رساندن یک ایده، نوآوری و یا خلاقیت را تسریع می کنند، یعنی از لحاظ زمان و انرژی مسیر را کوتاه می کنند.

وی بیان کرد: اما مدلی که ما بر روی آن تمرکز شده است توانمندسازی، ایده یابی (معرفی ایده ها) و شتاب دادن به فرایند راه اندازی یک کسب و کاراست، یعنی شتاب دهنده کارآفرینی که روی دانش آموختگان تمرکز کرده است.

رئوفي درباره کارآیی این سامانه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، اظهار کرد: با توجه به سیاست های دولت و وضعیت بخش خصوصی ، امکان و ظرفیت استخدام زیادی وجود ندارد و فارغ التحصیلان کشور باید به فکر راه اندازی کسب و کارهای جدید باشند.

رئوفي با اشاره به حمایت هایی که از این کاربران جویای کار با راه اندازي سامانه مجازي كارآفريني (سمك)  در فضاي مجازي استان انجام می شود، گفت: اين موارد شامل خدمات و حمایت ها شامل آموزش های مهارتی و پایه به صورت رایگان، اعطای تسهیلات اعتباری داخلی باشگاه تا سقف ۷۰ میلیون ریال، دوره های آموزشی تخصصی به صورت زنده و برخط (آنلاین)، ارائه مشاوره توسط مشاورین مجرب به صورت زنده، صوتی و تصویری، شرکت در فعالیت های گروهی علمی اجتماعی و اقتصادی، حمایت از راه اندازی کسب و کارهای خرد اعضای باشگاه در قالب صندوق مالی باشگاه، خدمات میزکار همراه یا همان دفتر کار مجازی است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان بیان كرد: تمامي دانشگاه ها و دستگاه هاي اجرايي كه با تربيت دانشجويان و موضوع مهم اشتغال در ارتباط هستند بايد با متوليان راه اندازي شتاب دهند مجازي كارآفريني (سمك) در فضاي مجازي در استان همكاري نزديكي داشته باشند تا از اين ظرفيت در راستاي حل بخشي از مشكلات بيكاري استان بهره گرفته شود.

رئوفي گفت: استانداري هرمزگان به ويژه شخص استاندار از ايده هاي نو در زمينه ي ايجاد اشتغال به ويژه كسب كار هاي خرد حمايت جدي مي كنند و مراكز آموزش عالي استان بايد در اين عرصه پيشگام باشند تا در آينده نزديك شاهد آغاز به كار شتاب دهند مجازي  كار آفريني (سمك) در استان مانند ساير استان هاي كشور باشيم.

وي افزود: رويكرد به فرهنگ كار از پشت ميز نشيني بايد به سمت استفاده از ظرفيت اشتغال ساير حوزه ها نظير حوزه فضاي مجازي و ايده پردازي تغيير كند و مسئوليت دانشگاه ها در اين زمينه دوچندان است./851/303/ب1

ارسال نظرات