۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۸۳۹۶۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند معارف فاطمی است

حجت الاسلام حسینی گفت: جامعه امروز بشر برای رهایی از ظلمت‌ها و مشکلات عدیده‌ای که گرفتار آن است؛ بیش از هر زمان دیگری نیازمند معارف فاطمی است.
حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم ایام فاطمیه که در مسجد جامع شربیان برگزار شد، به تشریح فضائل اخلاقی و مناقب حضرت فاطمه‌ زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت مدافع حقیقی حریم ولایت بوده است.
وی با بیان این‌که دخت نبی مکرم اسلام؛ ام‌الائمه است، خاطرنشان کرد: امامان معصوم همه از سلاله پاک آن حضرت هستند و عموم عالم بشریت جیره‌خوار انوار قدسی و فیض حضرت فاطمه زهرا است، چنانکه امام صادق(ع) فرمودند؛ هرکس که به وجود آن بانوی مکرم اسلام معرفت پیدا کند، لیله قدر را درک کرده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که احادیث و روایات متعدد و موثقی در منابع شیعه و اهل سنت با مضمون تبیین فضائل اخلاقی و معرفتی حضرت زهرا(س) آمده است، افزود: جامعه امروز بشر برای رهایی از ظلمت‌ها و مشکلات عدیده‌ای که گرفتار آن است؛ بیش از هر زمان دیگری نیازمند معارف فاطمی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که پیامبر گرامی اسلام رحمتی برای تمام عالمیان و دخت نبی اکرم(ص) پاره تن رسول الله است، گفت: جامعه بشری بدون معرفت فاطمی راه به جایی نخواهد برد، اگر امروز گرفتار مصائب مختلف هستیم به دلیل غفلت از معارف اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(ص) را الگویی برای آحاد جامعه دانست و افزود: این تصور که حضرت فاطمه تنها الگوی بانوان است؛ اشتباهی حض می باشد، چراکه با مطالعه خطبه فدکیه به عمق معارف فاطمی و فضائل معرفتی آن حضرت پی می‌بریم، بایستی ولایت‌مداری و دفاع از حریم ولایت را از حضرت فاطمه آموخت.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظهور پدیده تروریسم تکفیری و سلفی در منطقه اظهار داشت: غرب نگران گسترش نور اهل بیت عصمت و طهارت در سراسر جهان است، از این رو به دنبال حمایت و پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی برای راه‌اندازی جنگ مذهبی در کشورهای اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی داعش را نتیجه تفسیر به رأی از آیات قرآنی دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) مفسران حقیقی آیات قرآنی هستند، اگر به دنبال رهایی از خشونت، جنگ و ظلم هستیم؛ راهی جز تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت و مکتب انسان‌ساز عاشورا نیست./935/203/ب1

 

ارسال نظرات