۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۸۳۹۸۱
آیت الله مجتهد شبستری در دیدار جمعی از مردم جمهوری آذربایجان:

وحدت میان مسلمانان سبب عقب نشینی دشمنان می شود

امام جمعه تبریز با اشاره به مسأله قره باغ و اشغال آن از سوی ارمنیها، گفت: همانطور که رژیم صهیونیستی فلسطین را غصب کرده‌اند، ارمنیها نیز قره‌باغ را اشغال کرده‌اند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از شخصیت‌های علمی، رسانه‌ای و نمایندگان احزاب و تشکل‌های مردمی کشورجمهوری آذربایجان، اظهار داشت: ایران اسلامی وطن دوم مردم جمهوری آذربایجان است.

وی با بیان اینکه شما نه تنها مسلمان هستید با مردم آذربایجان ایران هم زبان بوده و در حقیقت در وطن خود گام گذاشته اید، تصریح کرد: از علل اصلی و اساسی نزدیکی و قرابت میان ایران و جمهوری آذربایجان که پیوندی خاص ایجادکرده است، شیعه بودن مردم این کشور است.

امام جمعه تبریز با عرض تسلیت ایام فاطمیه به تمام شیعیان جهان، ابراز داشت: در ایران اسلامی به فضل الهی و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام مسلمانان در این کشور در برابر دشمنان اسلام ناب محمدی متحد هستند و مسلمانان اهل تسنن در ایران در امنیت و آسایش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به مسأله قره باغ و اشغال آن از سوی ارمنی‌ها، تصریح کرد: همان‌طور که یهودیان رژیم صهیونیستی فلسطین را غصب کرده‌اند، ارمنی‌ها نیز قره‌باغ را اشغال کرده‌اند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه میان مسأله قره باغ و فلسطین تفاوت‌هایی وجود دارد، افزود: مردم مسلمان و مظلوم کشور فلسطین هنوز که هنوز مورد آزار و اذیت رژیم کودک کش صهیونیستی است، به هر ترتیب غصب و اشغال، غصب است و نا روا و ارمنستان اشغالگر محسوب می‌شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر حفظ وحدت اسلامی میان مسلمانان، خاطرنشان کرد: امام راحل فرمود که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد، بنابراین اگر مسلمانان جهان متحد شوند اصلا نیازی به جنگ نیست و دشمنان خود به خود عقب‌نشینی خواهند کرد.

وی با اشاره به هدف دشمن در ایجاد تفرقه از طریق اختلافات قومی و مذهبی، ادامه داد: گسترش ارتباط میان ایران و جمهوری آذربایجان و افزایش تبادلات اقتصادی میان دو کشور در شرایط امروز لازم و ضروری است، باید با برداشته شدن قانون ویزا اتباع دو کشور بتوانند به آسانی میان این دو سرزمین اسلامی سفر کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه فروش اجناس خارجی در کشورهای ایران و آذربایجان و کثرت آن سبب ریزش پول مسلمانان به جیب دشمنان است، اذعان داشت: روزنامه‌نگاران آذربایجان  امروز باید درباره‌ی حقایق خوجالی و قره باغ بنویسند، ما همان‌طور که به شهدای ایرانی افتخار می‌کنیم به شهیدان خوجالی هم درود می‌فرستیم./854/202/ب1

ارسال نظرات