۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۸۳۹۹۵
مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور:

کنترل خشم از مصادیق ذکرالله است

حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: مدیرت خشم از مصادیق ذکرالله و یاد خدا است اینکه هنگام عصبانیت انسان با به یاد داشتن خدای متعال خشم خود را کنترل کند از این رو اخیار و ابرار بزرگترین امید شیطان برای خشم افزایی هستند.
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور امروز نهم اسفندماه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به مزمت خشم و غضب اظهار کرد: خداوند خشم را دوست ندارد و  عاملی است که سبب بیشترین فشار قبر می شود.

وی افزود: مدیریت خشم از مصادیق ذکرالله و یاد خدا است اینکه هنگام خشم خدا را یاد کنید و به خاطر خدا خشم و غضب خود را کنترل کنید و دچار تندخویی و پرخاشگری نشوید.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان کرد: کانون خانواده نزد خدای متعال محبوب ترین است و حرمت دارد و تندخویی و بداخلاقی باعث شکسته شدن این حرمت می شود.

وی تصریح کرد: غضب یکی از سپاهیان و آتشپاره ای از شیطان در وجود انسان است که در شمار جنود جهل به شمار می رود، خشم امید شیطان برای منحرف کردن بندگان خدا، اخیار و ابرار از مسیر بهشت به مسیر جهنم است.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور متذکر شد: ممکن است فردی نماز اول وقت به جا آورد، خمس و زکالتش را بپردازد و به اعمال عبادی اش رسیدگی کند اما نتواند خشمش را به موقع کنترل کند که سبب حبط شدن دیگر اعمال صالحش می شود بنابراین بزرگترین امید شیطان «اخیار» و «ابرار» هستند.

وی با بیان اینکه خشم افزایی دستور شیطان است، خاطرنشان کرد: بهترین زنان و مردان کسانی اند که آستانه خشم بالایی دارند و سریع می بخشند، دیر عصبانی می شود و زود رضایت می دهند در مقابل نیز بدترین زنان و مردان کسانی اند که زود خشمگین و دیر راضی می شوند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: زودرنج بودن نشانه کمبود ظرفیت روحی و کوچکی شخصیت است، اینگونه افراد به جزییات و مسائل کوچک اهمیت زیادی می دهند که باعث خشم و آثار مخرب آن می شود.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: یکی از راهکارهایی که اهل بیت برای عظمت روح توضیه کرده اند مداومت بر خواندن دعای حضرت موسی «رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی، وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی، یَفْقَهُوا قَوْلِی» است.

وی بیان کرد: هنگامی که روح عظمت پیدا کرد و آستانه تحمل بالا رفت اجازه نمی دهد هر چیزی سبب خشم و غضب او شود، اگر هم عصبانی شود به موقع آن را مهار و کنترل می کند.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور خروج از محیط، تغییر حالت، سکوت، تغییر موقعیت، سجده گزاری و پیشانی بر خاک نهادن که سبب آرامش است را از دیگر راهکارهای مدیریت برشمرد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: شستن صورت و در صورت امکان وضو گرفتن یکی از راهکارهای جلوگیری از غضب است؛ چون هنگام عصبانیت دمای بدن بالا می رود آب سبب تعدیل بدن و کنترل خشم می شود./1308/202/ب1

 

 

ارسال نظرات