۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۸۴۰۱۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

آغاز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم در دو حوزه انتخابیه، برگزاری ویژه برنامه سوگواری ایام فاطمیه در تبریز و گسترش فعالیت مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از آغاز نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه خبر داد و اظهار داشت: تا پایان امروز، 14 نفر در حوزه انتخابیه اهر و هریس و حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت سال 96 در حوزه‌های انتخابیه "اهر و هریس" و "مراغه و عجب‌شیر" در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

شبستری گفت: ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس به مدت یک هفته انجام خواهد شد و داوطلبان تا روز 14 اسفند برای ثبت‌نام مهلت دارند.

ویژه برنامه سوگواری ایام فاطمیه در تبریز برگزار می شود
 حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ویژه برنامه سوگواری برای حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور و سخنرانی استاد حاج آقا فروغی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با مشارکت هیئت های مذهبی و کانون مداحان تبریز برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در این برنامه مداحان و ذاکرین فاطمی به بیان مصیبت ها خواهند پرداخت و افزود: این ویژه برنامه روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری از ساعت ۷:۳۰ در محل اداره کل تبلیغات اسلامی واقع در تبریز، میدان دانشسرا برگزار می شود.

گسترش فعالیت مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم تبریز
یدالله ادیبان، رییس مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم(علیه السلام) شهرک پرواز تبریز گفت: مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم(علیه السلام) شهرک پرواز تبریز در سال جاری به مناسبت سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق(علیه السلام) در یک حرکت خداپسندانه، اقدام به اهدای ۲۰ جهیزیه نوعروس به نیت شهدای مدافع حرم کرد. همچنین در این مراسم، از تک تک خانواده های شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

ادیبان با بیان این‌که ارزش ریالی این مقدار جهیزیه، مبلغ ۲ میلیارد ریال بوده است، گفت:  این مرکز در طول سه سال فعالیت خود رتبه اول در کمک به نیازمندان و جذب کمک خیران را در استان داشته است، طی تفاهم نامه که با تعدادی از پزشکان عمومی و متخصص زنان و زایمان امضا کرده ایم آنها هر ماه برای تعدادی از بیماران نیازمند معرفی شده توسط این مرکز ویزیت و معالجه رایگان انجام می دهند.

ادیبان افزود: امسال در ماه مبارک رمضان طی چهار نوبت افطاری به مددجویان داده شده و تعداد 300 بسته غذایی در قالب طرح همیان مولا بین نیازمندان توزیع شده است. اهدای چهار راس قربانی،کمک 7 میلیون تومانی برای خرید مسکن مددجویی،مساعدت 10 میلیون تومانی برای درمان بیماران نیازمند،خرید انشعاب آب و برق یک خانوار نیازمند،توزیع 300 بسته نوشت افزار و 300 عدد کیف در جشن عاطفه ها و اهدای جهیزیه  به 25 نوعروس از دیگر فعالیت های این مرکز نیکوکاری در طول سال جاری بوده است.

وی ضمن دعوت از مردم برای شرکت پرشور در جشن نیکوکاری تصریح کرد: اکنون مرکز نیکوکاری 14 معصوم شهرک پرواز در حال آماده کردن 300 بسته غذایی و 300 جعبه آجیل،پوشاک و کفش برای توزیع در بین نیازمندان در آستانه سال نو است.

ادیبان با بیان اینکه خیران مرکز نیکوکاری 14 معصوم پرواز تاکنون 850 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به محرومان و نیازمندان جامعه کمک کرده است،خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم این کمک ها تا پایان سال جاری به بیش از یک میلیارد تومان برسد.

اعزام 190 دانش آموز هشترودی به مناطق عملیاتی جنوب
حجت الاسلام مهدی تقی زاده، مسؤول تعلیم و تربیت سپاه عاشورا از اعزام 190 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان هشترود به مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب چهار کاروان خبر داد و اردوی راهیان نور را فرصت مناسبی برای تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی دانش آموزان عنوان کرد.

وی با بیان یان‌که اردوهای راهیان نور، بهترین فرصت برای یادآوری ایثارگری های رزمندگان و به خصوص شهدا در هشت سال دفاع مقدس است، افزود: جوانان با حضور در اردوهای راهیان نور، رشادت ها و دلاوری های شهدا را از نزدیک درک کرده و با خالقان امنیت و آرامش حاکم بر کشور بیشتر آشنا می شوند./303/935/ب1

ارسال نظرات