۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۸۴۰۲۴

اعتراض هنری به «ترامپ»

جوایز اسکار امسال سهم یک بازیگر مسلمان و یک کارگردان مسلمان ایرانی شد که پاسخی کوبنده به قانون ترامپ علیه مسلمانان به شمار می آید.
فرهادی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، «ماهر شالا علی» به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق شد اولین بازیگر مسلمانی باشد که برنده اسکار می شود.

علی به خاطر بازی در درام «مهتاب» یا «مون لایت» موفق به کسب این جایزه شد.

او در سخنرانی به هنگام دریافت جایزه گفت:من می خواهم از معلم ها و استادهای خود تشکر کنم.چیزی که آنها مرتب به من می گفتند این بود که « آنچه بازی می کنی در مورد تو نیست بلکه در مورد شخصیت هایی است که نقش آنها را بر عهده داری .تو تنها یک خدمتگزار هستی.تو در خدمت این داستان ها و این شخصیت ها هستی».

«مون لایت» به کارگردانی «بری جنکینز»  در مورد جوانی سیاه پوست است که در عصر مبـارزه با مـواد مخـدر زندگی می کند. این فیلم سه بخش مختلف از زندگی او از کودکی تا جوانی را به تصویر می کشد. این جوان سیاه پوست تلاش می کند تا هویت اصلی خود را در محله ای خشونت آمیز در میامی پیدا کند.

یکی از دلایل اصلی موفقیت «مون لایت» به تصویر کشیدن نژاد پرستی برخی افراد در مقابل سیاه پوستان است و اینکه این موضوع چه تاثیری بر زندگی آن ها می گذارد.

علی اخیرا به مجله تایمز انگلیس گفته بود که بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی در لیست «اف بی آی» قرار داشته است و از شرايط بد مسلمانان در آمريکا انتقاد کرده و گفته بود:وقتی شما پس از چند دهه سیاه پوست بودن در آمریکا مسلمان می شوید از دیدن رفتارهای نژادپرستانه ای به عنوان یک مسلمان متعجب نمی شوید. وی ابتدا مسيحي بود در سال 1999 مسلمان شده است.

در مراسم امسال اسکار ،همچنین فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی ،موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

این در حالی است که فرهادی نیز در اعتراض به دستور اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان از هفت کشور اسلامی از جمله ایران به آمریکا به مراسم اسکار نرفت و نمایندگانی را برای دریافت این جایزه به مراسم فرستاد./1325//102/خ

ارسال نظرات