۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۸۴۰۲۹
رییس شورای علمی دومین هفته تمدن نوین اسلامی:

شکوه تمدن اسلامی در تلفیق علم و ایمان است

رییس شورای علمی دومین هفته تمدن نوین اسلامی گفت: دین اسلام برخلاف تمدن غرب هرروز باشکوه‌تر و عظیم‌تر می‌شود چرا که علم و ایمان را از یکدیگر جدا نکرد.
حجت الاسلام ناصر سقای بی‌ریا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر سقای بی‌ریا رییس شورای علمی دومین هفته تمدن نوین اسلامی، امروز در مراسم اختتامیه دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: مفهوم تمدن در دین مبین اسلام به علت جامع و کامل بودن آن، نزدیکی و شباهت بسیاری دارد.

وی بیان داشت: تمدن باید به لحاظ جغرافیایی گستره وسیعی را گرفته و از نظر زمانی اثرگذاری طولانی داشته باشد.

حجت الاسلام سقای بی‌ریا با استناد به آیات قرآن، ابراز کرد: همه انسانها در ابتدا دارای یک فرهنگ مشترک و الهی بودند که به مرور زمان دچار اختلاف شدند اما سرانجام براساس تقوا و پرهیزکاری به وحدت خواهند رسید.

رییس شورای علمی دومین هفته تمدن نوین اسلامی گفت: در دین مسیحیت به علت سختگیری در قرون وسطی مسیر علم از دین جدا شد و به این ترتیب تمدن غرب به سکولاریسم رسید اما دین اسلام برخلاف تمدن غرب هر روز باشکوه‌تر و عظیم‌تر می‌شود چرا که علم و ایمان را از یکدیگر جدا نکرد.

وی اظهار داشت: تمدن غرب با وجود فراهم کردن همه امکانات نتوانست برای مردم خود آسایش و آرامش ایجاد کند که عامل آن ظلم، تبعیض و بی عدالتی است.

حجت الاسلام سقای بی‌ریا عنوان کرد: براساس آیات قرآن اگر انسانها ایمان داشته باشند و به درستی عمل کنند به سرمنزل مقصود خواهند رسید امام راحل نمونه بارز رهبری است که براساس ارزشهای اسلام عمل کرده و توانست انقلابی را در ایران پایه ریزی کند که امروز تاثیرات فکری، فرهنگی و سیاسی آن را در دنیا مشاهده می‌کنیم.

رییس شورای علمی دومین هفته تمدن نوین اسلامی در پایان گفت: رویکرد امام راحل در انقلاب اسلامی بر مبنای علم و دین بود ما با این رویکرد می‌توانیم تمدن و فرهنگ اسلامی را پیاده کرده و مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کنیم./813/202/ب1

ارسال نظرات