۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۸۴۱۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نهادهای فرهنگی از فعالیت‌های جزیره‌ای و تک‌صدایی دوری کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر هماهنگی و همراهی بیشتر نهادهای فرهنگی و مذهبی، گفت: باید نهادهای فرهنگی و مذهبی از فعالیت‌های جزیره‌ای و تک‌صدایی دوری کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست مدیران نهادهای مرتبط با دفتر رهبر معظم انقلاب در استان، با اشاره به حدیث نبوی «مَثَلُ المُؤمنین الیدین یغتسل احدهما الاخری» افزود: مؤمنین مانند دو دست هستند که همدیگر را کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند متعال همان‌گونه که به انسان دو دست داده، دو چشم هم داده که این دو چشم علی‌رغم اینکه در کنار یکدیگر هستند؛ اما با هم مرتبط نیستند یعنی هر چشم بدون واسطه نمی‌تواند چشم دیگر را حتی تا آخر عمر ببیند اما دست‌های ما همیشه با هم هستند و به یکدیگر کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: از این تعبیر می‌توان به این نتیجه رسید که نهادهای مرتبط با دفتر رهبر معظم انقلاب همچون دو دست هستند؛ ازاین‌رو باید در اجرای منویات رهبری مانند دو بازو عمل می‌کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: نهادهای مرتبط با رهبر معظم انقلاب باید در همه کارها اعم از فکری، مشورتی و عملیاتی بازوی هم باشند و برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی و چشم‌اندازهای تعیین‌شده از سوی رهبری، با استفاده از ظرفیت‌های متقابل با جدیت با هم همکاری کنند.

وی از همه نهادهای مرتبط با دفتر رهبری خواست طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب با تشکیل هسته‌های اندیشه‌ورز بر برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌شناسی اشراف کامل داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: مسؤولان باید مشکلات و موانعی که در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سد راهشان می‌شوند را با دیگر دستگاه‌های مرتبط عنوان کنند و از ظرفیت‌های متقابل آن‌ها در پیشبرد اجرای اهداف نظام بهره ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نهادهای مرتبط با دفتر رهبری در استان باید با ارتباط تنگاتنگ، مداوم و محسوس، درزمینهٔ کارهای فرهنگی و اجتماعی تعامل و همکاری ویژه‌ای داشته باشند و با مشورت و هم‌اندیشی با یکدیگر، کارهای فرهنگی را رصد کنند.

استاد درس خارج فقه حوزه‌ علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: نهادهایی که تحت نظارت رهبر معظم انقلاب هستند باید از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی پیشگیری کرده و از رسیدن آن‌ها به مرحله درمان جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: در مناسبت‌های مختلف اعم از مذهبی و ملی باید همه نهادهای فرهنگی دخیل باشند و برای هرچه بهتر برگزار شدن آن‌ها کوشش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر نهادهای فرهنگی استان با همدیگر هم‌صدا و همراه باشند، به‌خوبی می‌توانند فضای استان را به سمت نهادینه شدن فرهنگ‌های خوب هدایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر نهادهای مرتبط با رهبر معظم انقلاب تعاون، تعامل و ارتباط خوب و سازنده‌ را سرلوحه کار خود قرار دهند، به‌خوبی می‌توانند برنامه‌های فرهنگی استان را پیش برده و موانع سد راه را به‌خوبی پیشگیری و یا درمان کنند.

وی افزود: مسؤولان باید به مسائل فرهنگی به‌صورت کلان نگاه کنند و با تعیین چشم‌انداز برای برنامه‌های فرهنگی استان و تقسیم‌ کارها بین دستگاه‌های مرتبط، بهتر عمل کنند؛ چراکه با جزئی‌نگری نمی‌توان به‌جایی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که رهبر معظم انقلاب در استان مطرح کردند مسئله سبک زندگی اسلامی و ایرانی بود که این مورد بیشتر به نهادهای مرتبط با دفتر رهبری مربوط است؛ ازاین‌رو باید همه این نهادها برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی همت کنند.

وی از مسؤولان فرهنگی استان خواست به‌صورت جزیره‌ای عمل نکنند و با وحدت رویه و همگرایی نسبت برای اجرای فرمان‌های رهبر معظم انقلاب و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات