۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۸۴۱۶۸
رییس حوزه علمیه الشتر عنوان کرد؛

پرورش اخلاقی و رشد علمی، لازمه انجام رسالت طلبگی

رییس حوزه علمیه الشتر با اشاره به نقش و رسالت طلاب در جامعه و بصیرت بخشی، گفت: پرورش اخلاقی و ارتقای سطح علمی طلاب نیازمند انجام رسالت خطیر این قشر است.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سید سجاد موسوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، تحول در حوزه را امری ضروری خواند و بیان داشت: هر مجموعه ای متناسب با سازمان خود باید با ایجاد تحول جلو برود چراکه اگر تحول صورت نگیرد، دچار روزمرگی می شود.

وی با اشاره به سرعت پیشرفت علم و دانش عنوان داشت: ایجاد تحول در حوزه و تلاش در جهت ارتقای سطح علمی طلاب برای پاسخگویی به نیازهای جامعه ضروری است.

رییس حوزه علمیه الشتر با تأکید بر ضرورت تحول در امور کمی و کیفی حوزه افزود: با فراهم کردن زیرساختهای آموزشی و تحول در متون حوزه می توان در جهت ارتقای سطح علمی طلاب گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه متون حوزه جامع و کامل هستند، خاطرنشان کرد: تحول به این معنا نیست که محتوای علمی این کتب حذف شود بلکه باید با حفظ روشهای سنتی حوزه از روشهای نوین نیز در امر تحصیل و تدریس استفاده شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مکتب اهل بیت(ع) پویا است و در راستای سعادت دنیا و آخرت انسانها حرف برای گفتن دارد، افزود: حوزه نیز باید متناسب با علم روز و سرعت علمی که اتفاق می افتد، تحول و رشد یابد.

وی با بیان اینکه افزون بر ایجاد تحول در بخش سخت افزاری، تحول در زمینه نرم افزاری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، یادآور شد: این تحول از اساتید باید آغاز شود، چراکه شیوه تدریس و نحوه ارائه مطاب در تقویت بار علمی طلبه تأثیرگذار است.

رییس حوزه علمیه الشتر با بیان اینکه بار علمی اساتید و روشهای تدریس باید جوابگوی نیاز علمی طلاب باشد، اظهار داشت: اگر در تعلیم و تحصیل و تربیت طلاب از کیفیت غافل شویم، تحول صورت نمی گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اخلاق در حوزه یادآور شد: پرورش اخلاقی طلبه لازمه رشد و پیشرفت در عرصه علم و دانش است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: در مدارس علمیه تلاش می شود با تربیت و پرورش علمی و اخلاقی طلبه زمینه رشد و پیشرفت این قشر در جامعه فراهم شود.

رییس حوزه علمیه الشتر به رسالت خطیر طلبگی در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب در سایه اخلاق، تقوا و تحصیل می توانند در انجام رسالت خویش ایفای نقش کنند./302/9459/ب1

ارسال نظرات