۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۱۸۱

حضور عوامل سریال معمای شاه در حرم حضرت معصومه

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان اینکه ساخت فیلم‌های مستند می‌تواند به تقویت هویت دینی و تاریخی نسل جوان و امت اسلامی کمک کند، گفت: مستند بودن، شاخصه سینمای دینی است.
آیت الله سعیدی در دیدار با کارگردان سریال معمای شاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ظهر امروز در دیدار با محمدرضا ورزی، کارگردان سریال معمای شاه با بیان اینکه ساخت فیلم‌های مستند می‌تواند به تقویت هویت دینی و تاریخی نسل جوان و امت اسلامی کمک کند، گفت: مستند بودن، شاخصه سینمای دینی است.

وی افزود: زمانی که ساخت سریال‌های تاریخی شروع می‌شود و مستندات تاریخی موضوع موردنظر انباشته می‌شود دست‌اندرکاران مجموعه با حجم زیادی از مطالب و مستندات مختلف روبه‌رو می‌شود که در این هنگام بهتر است از برخورد سلیقه‌ای و شخصی با موضوع پرهیزکرده و بهتر است که به‌خصوص تخصصی و حرفه‌ای اقدام به ساخت سریال شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان اینکه ساخت سریال‌های تاریخی مذهبی در تقویت هویت دینی و مذهبی نقش بسیار بسیاری دارد، گفت: کارگردان‌های مذهبی ذخیره انقلاب هستند و می‌توانند با ساخت کارهای فاخر فرهنگ انقلاب و اسلام را به جهانیان معرفی کنند.

آیت‌الله سعیدی ضمن قدردانی از ورزی، برای این کارگردان سینمای انقلاب اسلامی آرزوی موفقیت کرد، یادآور شد: مسلماً در این سریال با توجه به حجم زیاد اسناد و مدارک هم نسبت به رژیم پهلوی و هم نسبت به انقلابیون و یاران امام خمینی (ره) امکان نمایش دادن همه افراد نبود و این امری عادی است.

در پایان  این دیدار، آیت‌الله سعیدی به‌پاس قدردانی از زحمات این کارگردان، یک جلد کلام‌الله مجید چاپ آستان مقدس حضرت معصومه (س) را به وی اهدا کرد.

گفتنی است، قبل از دیدار با آیت الله سعیدی، عوامل و دست اندرکاران سریال معمای شاه به زیارت بانوی کریمه اهل بیت رفتند و پس از آن به دیدار تولیت حرم آمدند/۹۶۸/ 202/ص

ارسال نظرات