۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۸۴۱۹۷
رییس جمهور در زاهدان مطرح کرد؛

امنیت کشور با وحدت مذاهب و اقوام میسر است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: امروز به همت علما، مسؤولان و نیروهای نظامی و انتظامی ما در امنیت خوبی بسر می‌بریم؛ و همه افکار و اذهان به سیستان و بلوچستانِ امن برای توسعه این سرزمین است.
رییس جمهور در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، ظهر امروز در جمع مردم زاهدان، این سفر را سفر وفای به عهد دانست و بیان کرد: ما وعده‌هایی در سفر اول دادیم و تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن وعده ها انجام دادیم؛ امروز خوشحالم که بسیاری از آن وعده‌ها عملی شده است؛ البته آنچه انجام شده در سایه وحدت و انسجام مردم استان سیستان و بلوچستان است.

وی با توصیف شرایط سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مردم این استان اعم از مذاهب شیعه و سنی و اقوام بلوچ و سیستانی با وحدت خود در دورانی که بیگانگان در بسیاری از کشورها شعله انشقاق و اختلاف را ترویج می‌کنند نشان دادند همه اقوام ایرانی در کنار هم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به دلایل امنیت پایدار استان افزود: از مردم بزرگوار استان به دلیل وحدت، امنیت و انسجام تشکر می‌کنم؛ امروز روزی نیست که مرزهای استان ناامن باشد بلکه به همت علما، مسؤولان و نیروهای نظامی و انتظامی ما در امنیت خوبی بسر می‌بریم؛ امروز همه افکار و اذهان به سیستان و بلوچستانِ امن برای توسعه این سرزمین است.

وی عنوان کرد: ما تلاش کرده‌ایم تا با تمام همسایگان این استان اعم از افغانستان، پاکستان و هندوستان حسن همکاری را داشته باشیم؛ من به این کشورها سفر کردم؛ ما به اتفاق این کشورها باید با برادری و اخوت برای توسعه کل منطقه تلاش کنیم.

رییس جمهور به اهداف دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: اهداف دولت یازدهم، توسعه شرق کشور، توسعه سواحل مکران، ایجاد انسجام و وحدت ملی و وحدت بین مذاهب و اقوام بوده است؛ ما در جنوب استان شاهد پیشرفت سواحل مکران هستیم و بزودی بندر ترانزیتی شهید بهشتی چابهار افتتاح می شود؛ این امر در تنها استانی که ما را به اقیانوس هند متصل می کند و بسیار استراتزیک است، کاری عظیم است.

وی ابراز داشت: توسعه آموزش فرزندان این استان، توسعه بهداشت و درمان با 600 پروژه در استان، اکتشاف صدها معدن در این استان در دولت یازدهم انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در سیاست داخلی و خارجی و مذاکرات و برجام، توسعه ایران و اشتغال جوانان بوده است، خاطرنشان کرد: برای اشتغال نیاز به سرمایه، تحرک و آموزش داریم.

وی اذعان داشت: راه آهنی که از چابهار آغاز شده و تا زاهدان و مشهد ادامه خواهد یافت، سبب تحول بزرگ در کشور خواهد شد.

رییس جمهور ادامه داد: کار عظیم دیگر این بود که شاهد روشن شدن مشعل گاز در زاهدان هستیم و در آینده نزدیک در در زابل و چابهار شاهد این امر خواهیم بود؛ گاز عاملی برای رفاه و زیرساخت صنایع و مشاغل و بنگاه‌های اقتصادی است./831/ 202/ص

ارسال نظرات