۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۸۴۲۷۱
امام جمعه موقت اردبیل:

اندیشه بشر از درک عظمت وجودی حضرت زهرا عاجز است

حجت الاسلام والمسلمین فروغی گفت: سبک و سیره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای همه زمان‌ها و مکان‌ها الگویی تمام عیار است.
حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل ظهر امروز در نشست معرفت فاطمی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه ‌زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: درک عظمت، جایگاه و شأن حقیقی آن بانوی مکرم اسلام نیاز به معرفتی دارد که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی با بیان این‌که عظمت وجودی حضرت فاطمه(س) منحصر در زندگی دنیوی نبود است، خاطرنشان کرد: عرشیان بر شأن دخت نبی اکرم(ص) غبطه می خورند؛ چنانکه امام زمان(عج) نیز فرموده‌اند؛ الگوی، مادرم فاطمه زهراست.، البته بایستی با ظرافت خاصی به این جمله حضرت نگریست، چراکه این سخت را یک معصوم و یک انسان کامل می‌فرماید.

حجت الاسلام والمسلمین فروغی با تأکید بر این‌که جامعیت شخصیتی حضرت زهرا ایشان را به عنوان الگویی برای تمام بشریت در همه اعصار شناسانده است، افزود: ی همه زمان‌ها و همه مکان‌ها است و هیچ اندیشهمکتب تربیتی فاطمه زهرا(س) تا روز قیامت برپاست، چراکه انسان کامل برا ای نمی تواند انسان کامل را کهنه کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که اندیشه بشری از درک عظمت وجودی آن بانوی مکرم اسلام عاجز است، افزود: حضرت صدیقه طاهره(س) مظهر کامل عالی‌ترین مرتبه یقین است، بنابراین همه انسان ها باید برای رسیدن به یقین تلاش کنند، البته آنچه ما می‌فهمیم مربوط به جنبه ظاهری سیره و روش آن حضرت است، چراکه بشر از شناخت جنبه ملکوتی سیره دخت رسول اکرم عاجز است.

وی با اشاره به این‌که سبک و سیره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای همه زمان‌ها و مکان‌ها الگویی تمام عیار است، تصریح کرد: در احادیث و روایات متعدد وارده در کتب شیعی و اهل سنت از شخصیت آن بانوی مکرم اسلام به نیکی و باعظمت یاد شده است؛ فاطمه قرآن ناطق است و هر کسی بخواهد یک انسان کامل را بشناسد باید آن حضرت را بشناسد.

حجت الاسلام والمسلمین فروغی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انسان برای رسیدن به کمال و تعالی نیاز راهنما و راهبر دارد، اظهار داشت: ائمه اطهار چراغ هدایت بشریت در ظلمات نفسانی هستند؛ اگر به دنبال معرفت و کمال هستیم، بایستی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت که قرآن ناطق و مفسر آیات الهی هستند، رجوع کنیم.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به این‌که نظام توحیدی در وجود مبارک حضرت زهرا(س) خلاصه شده است، افزود: آن حضرت مظهر صفات جلال و جمال و اسماء حسنی الهی هستند و بشریت راهی جز باشناخت سیره و مکتب فاطمی ندارد، نمی‌تواند مسیر کمال حقیقی را طی کند./935/202/ب1

 

ارسال نظرات